וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המצעד: נהיה פה גם בשנה הבאה

מצעד הגאווה בירושלים הסתיים אחרי שעה ללא אירועים מיוחדים. אלפי אנשים צעדו תחת אבטחה כבדה, לצד הפגנות גורמי ימין. חרדי נתפס כשברשותו מטען חבלה קטן

"כל הכבוד שבאתם. אנחנו כאן, מפגינים כוח ביחד", כך אמרה מנכ"ל "הבית הפתוח" נעה סתת בנאומה עם סיומו של מצעד הגאווה בירושלים. "נמשיך עד שנפסיק להיות מיעוט מדוכא", אמרה סתת, והבטיחה "אנחנו נהיה כאן גם בשנה הבאה". סתת הודתה כמה פעמים למשטרה ולארגונים שתמכו בקיום המצעד.

בראיון לוואלה! אמרה סתת כי מצעד הגאווה הוא הישג גדול לדמוקרטיה ולקהילה ההומו-לסבית. לדברי סתת, הקהילה נענתה לקריאת "הבית הפתוח" וצעדה בדרך שכיבדה את ירושלים. "אני לא יכולה להבין איך מצעד כזה יכול היה לפגוע ברגשות של מישהו". המצעד הסתיים ללא אירועים מיוחדים, מלבד קריאות גנאי שנצעקו לעבר הצועדים.

יו"ר מרצ, יוסי ביילין, שהשתתף במצעד אמר כי "זהו מצעד על דמותה של בירת ישראל, אם תהיה נסיכות אופל או בית פתוח. בירה אמיתית היא כזו שמוחים בה ומביעים עמדה".

העתירות נדחו - ההפנינג בוטל

כ-2,500 בני אדם צעדו ברחוב דוד המלך בירושלים ובידיהם בלונים ושלטים. המצעד עבר לאורך כחצי קילומטר. המשטרה סגרה לתנועה את כל מרכז העיר, וכוחות רבים אבטחו את האזור. שלושה מפגינים נגד המצעד נעצרו על ידי המשטרה, שניים מהם לאחר שהתכוונו להשליך ביצים על הצועדים.

לפי הערכות אנשי "הבית הפתוח" הגיעו למצעד בין 6,000 ל-7,000 בני אדם. לדברי המארגנים, הם מרוצים מההיענות, הגבוהה מכמות האנשים לה ציפו. "זה מצעד מחאה, ולא חגיגה", אמרו המארגנים.

קודם לכן בג"ץ דחה את העתירה נגד קיום המצעד וההפנינג שלאחריו. עם זאת, משטרת ירושלים הורתה לבטל את ההפנינג, שהיה אמור להתקיים בגן הפעמון עם סיום מצעד הגאווה, מכיוון שמכבי האש שובתים וסירבו להביא כבאיות לארוע.

משטרת ירושלים הקצתה אלפי שוטרים כדי לאבטח את המצעד, וקיבלה סיוע בכוח אדם ממשטרת תל אביב. בסך הכל, אבטחו את המצעד כ-7,000 שוטרים.

המתנגדים: נעצר עם מטען חבלה

במקביל למצעד נערכה בכניסה לירושלים עצרת תפילה של אלפי חרדים, שתקעו בשופרות ומחו על קיום המצעד. כמה עשרות חרדים ניסו לחדור לאיזור המצעד, אך נהדפו על ידי המשטרה.

המשטרה עצרה היום ברחוב יפו תושב מאה שערים כשברשותו מטען חבלה מאולתר. על פי החשד העצור, בן 35, תכנן להטמין את המטען בנתיב בו עבר המצעד, כדי להרתיע את הצועדים. במשטרה אומרים שהמטען, שהורכב מצינור ומגפרורים, לא גדול מספיק כדי לפגוע פיסית בצועדים.

לאורך היום נרשמו כמה הפרות סדר בקרב המתנגדים למצעד בעיר: ברחובות מלכי ישראל ושמואל הנביא זרקו חרדים אבנים על שוטרים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. סמוך לרחוב בר אילן שבעיר נשפך שמן על הכביש לאחר שמפגינים השליכו חפצים, ובעמק המצלבה פרצו שריפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully