וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מחריפה: מטען דמה נגד המצעד

21.6.2007 / 2:30

מאיימים: "אם לא תבטלו את המצעד, זה יהיה מטען אמיתי". בג"ץ דחה אתמול את העתירות נגד קיומו של המצעד בבירה

בשדרות הרצל בירושלים נמצא מטען דמה ועליו הכיתוב "אם לא תבטלו את מצעד הגאווה בירושלים זה יהיה מטען אמיתי". בגלי צה"ל דווח כי מכבי האש בירושלים הודיעו שלא יפקחו על המצעד, בגלל העיצומים אותם הם נוקטים נוכח תנאי העסקתם.

ברחבי ירושלים רוססו על ידי אלמונים כתובות גרפיטי בגנות הצועדים: "אני בהמה גאה", ו-"גאה להיות בהמה". כמו כן, פורסם פשקוויל חדש בו קוראים המוחים לאחיהם בחומש להצטרף למפגן נגד מצעד הגאווה. בכרזה נכתב: "מדוע נרדמתם בשמירה על המולדת, כאשר מחר מגיעים 5,000 עמלקים הרוצים לטמא את עיר קדשנו".

מהבית הפתוח נמסר בתגובה לכך, כי "אירועי היום מדברים בעד עצמם". נועה סתת, מנכ"ל "הבית הפתוח", אמרה בתגובה כי "אין שום סיכוי שאירועים מסוג זה ישפיעו על קיומו של המצעד מחר. המצעד יצעד!".

בג"ץ: המצעד מאפשר זכות הביטוי

כתבי "הארץ" יובל יועז, יהונתן ליס ויאיר אטינגר:

שופטי בג"ץ דחו אתמול את העתירות נגד קיומו של מצעד הגאווה של הקהילה ההומו-לסבית בירושלים, שאמור להתקיים היום אחר הצהריים. השופטים דורית ביניש, אליעזר ריבלין ואילה פרוקצ'יה קבעו, כי "מתן רישיון לקיומו של מצעד הגאווה מאפשר את מימוש זכות הביטוי וההפגנה, ומאפשר לצועדים מתן ביטוי למסר שאותו הם מבקשים להעביר בשם זכותם לשוויון ולהכרה חברתית. הרישיון נותן גם משקל ראוי לעקרון שלטון החוק ולתפיסה שאין לתת פרס לאלימות ואין להיכנע לאלימות אלא כאמצעי אחרון שאין בלתו".

עם זאת, אישרו השופטים את החלטת המשטרה לקצר את תוואי המצעד ואת משך האירוע שבסופו כדי לשמור על הסדר הציבורי. השופט ריבלין ציין, כי "ירושלים היא עירם של קהילות שונות, גם של בני הקהילה ההומו-לסבית".

השופטת פרוקצ'יה כתבה, כי "חוסנו הרוחני הפנימי של הציבור בישראל הוא רב מאוד, ובכוחן של קבוצות שונות לשאת ולהשלים עם חופש הביטוי של קהילות שדרך חייהן ותפישותיהן שונות". השופטים ציינו בהחלטתם, כי "נציגי הבית הפתוח התחייבו שגם השנה ייעשו מאמצים לשמור על אופי צנוע ובלתי מתריס של האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully