וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להקים ועד עובדים - ופוטר

21.6.2007 / 20:01

עובד לשעבר ב"קופי בין" טוען שהרשת מנצלת את העובדים. ההנהלה: אכפת לנו מזכויות העובדים, העובד פוטר מסיבות מקצועיות

אלון-לי גרין, בן 19 מתל אביב, עבד במשך עשרה חודשים בסניף של רשת בתי הקפה "קופי בין" ברחוב אבן גבירול בעיר. הוא החל את עבודתו כברמן, ובהמשך התקדם לתפקיד של אחראי משמרת. עובדים אחרים בסניף אומרים שהוא היה עובד טוב, אבל לפני כמה שבועות, הוא פוטר מעבודתו. מהרשת נמסר שהוא היה "עובד לא טוב", וגם שהוא "לא מילא כראוי את המשימות של אחראי משמרת".

לאלון-לי יש גרסה אחרת לדברים: לדבריו, הנהלת הרשת פיטרה אותו מכיוון שהוא ניסה להקים ועד עובדים לעובדי הרשת, שמועסקים בתנאי עבודה לא הוגנים. בשיחה עם וואלה! חדשות אתמול תיאר אלון-לי שורה של הפרות חמורות של חוקי התעסוקה, שלטענתו מתבצעות בסניף "קופי בין" באבן גבירול.

"משמרת של 12 שעות בלי הפסקה"

"במשך חודשים, הנהלת הסניף היתה לוקחת כסף מתיבת הטיפים של העובדים ומכניסה אותו לקופה, ומשם הכסף היה מגיע לחשבון הבנק של החברה", אומר אלון-לי. הוא הוסיף כי "אחראי משמרת וטבחים עובדים במשמרות של 12 שעות, בלי לקבל הפסקה", וטוען גם שההנהלה הבטיחה לעובדים להחזיר להם כסף על נסיעות במונית לאחר משמרות לילה, ואינה מקיימת את ההבטחה.

שוחחנו עם עובדים בסניפים שונים של "קופי בין" באזור המרכז. חלקם חזרו על טענותיו של אלון-לי. אחרים התעקשו שתנאי העבודה ברשת הוגנים, וכי אין להם טענות. כך או כך, לפני כמה שבועות החל אלון-לי לשוחח עם עובדים אחרים בסניף על הקמת ועד עובדים. השיחות הללו הובילו לגיבושו של מסמך זכויות עליו חתמו כמה עשרות עובדים, שנשלח להנהלת הרשת.

בפתח המסמך דורשים העובדים כי "כל הזכויות המעוגנות בחוק הישראלי יכובדו במקום עבודתנו", וגם כי "ההנהלה תכיר בוועד זה כייצוג הרשמי של העובדים ותכבד את דרישותיו". בהמשך מעלים העובדים דרישות נוספות, בהן – תשלום של 150 אחוז בסופי שבוע (כמתחייב בחוק), הפסקות מסודרות לטבחים ואחראי משמרות וקיום ישיבה משותפת עם ועד העובדים לפחות פעם אחת בחודש.

קופי בין: לא מתנגדים להקמת ועד

זמן קצר לאחר שהמסמך נשלח להנהלה, זומן אלון-לי לשיחה, ונמסר לו כי הוא מפוטר. "עבדתי שם עשרה חודשים. אם כל הזמן הם חשבו שאני עובד גרוע, אפשר היה לפטר אותי כבר מזמן. עיתוי הפיטורים שלי מעורר את השאלה – האם פוטרתי בגלל שניסיתי לאגד את העובדים? צריך לזכור שהזכות לחופש ההתאגדות מוכרת כזכות חוקית".

ברשת "קופי בין" מכחישים את הטענות. בשיחה עם וואלה! חדשות הזכיר מנכ"ל הרשת אלון לוי, כי בתי הקפה של "קופי בין" זכו לאות "התו החברתי" שמוענק לבתי עסק שמיטיבים עם עובדיהם ושומרים על זכויותיהם. לוי הוסיף כי הוא אינו מתנגד להקמת ועד עובדים ברשת. לדבריו,"זכותם של העובדים להתאגד בוועד עובדים, אין לנו שום התנגדות. אם יביאו לנו מסמך רציני, שמייצג כמות משמעותית של עובדים, אנחנו נקבל את העניין בברכה".

בנוגע לפיטוריו של אלון-לי גרין, נמסר כי הוא פוטר "מסיבות מקצועיות בלבד", לאחר שבמשך תקופה ארוכה "לא ביצע את מה שנדרש מאחראי משמרת ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully