וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת י-ם אסרה על קיום "מצעד הבהמות"

10 פעילי ימין התכוונו להפגין עם סוסים נגד מצעד הגאווה, אך לא סיפקו אישורים ממשרד החקלאות. בן גביר: "פגעו לנו בחופש הביטוי"

משטרת ירושלים החליטה לאסור על קיומו של "מצעד הבהמות", אירוע מחאה נגד מצעד הגאווה בירושלים. פעילי ימין קיצוני תכננו לצעוד עם סוסים לאורך רחוב דוד המלך בירושלים, הרחוב בו יתקיים מחר מצעד הגאווה, אך המשטרה אסרה עליהם לעשות זאת.

ממשטרת ירושלים נמסרו שתי סיבות עיקריות לביטולו של "מצעד הבהמות". ראשית, המפגינים הביאו איתם מספר סוסים, אך לא הצטיידו באישורים ממשרד החקלאות.

כמו כן, מספר המפגינים שהגיעו לאירוע היה נמוך בהרבה מן הצפוי. המארגנים צפו כי יגיעו למקום עשרות או מאות אנשים, ובפועל הגיעו רק כעשרה. במשטרה החליטו כי אין זה הגיוני לחסום לתנועה למשך שעתיים את כל רחוב דוד המלך, עבור הפגנה של פחות מעשרים איש.

איתמר בן גביר: זו שערורייה

איתמר בן גביר, ממארגני מצעד הבהמות, מכנה את ביטולו "שערורייה". לדבריו, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב אילן פרנקו הבטיח אתמול בבג"ץ שהמצעד יוכל להתקיים.

"המשטרה עשתה ככל שביכולתה כדי לפגוע בחופש הביטוי שלנו", אומר בן גביר. "בתחילה השוטרים טענו שאיחרנו בכמה דקות, אבל אז התברר להם שהאישור שניתן לנו תקף עד שעה שלוש ועשרה. אז הם אמרו לנו שאסור להוריד את הבהמות מהמשאית, ולבסוף אמרו שאין אישור ממשרד החקלאות".

בניגוד לטענות משטרה על מיעוט משתתפים, בן גביר אומר שכלל לא היו אמורים להגיע למצעד עשרות אנשים, ומוסיף: "אם אומרים שבשביל מיעוט לא חוסמים כביש, אז על אחת כמה וכמה אם מדברים על המצעד של מחר. אנשי הבית הפתוח טוענים שהם מיעוט. אז למה עבורם חוסמים את כל ירושלים?

"המשטרה סותמת לנו את הפה, ואני מתפלא על כך מפני שאותה משטרה נותנת חפש ביטוי לאנשי הבית הפתוח. חשבתי שכמו שנותנים להם לדבר אז במדינה דמוקרטית מותר גם לנו להביע את דעתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully