וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיפול בילדי הפליטים - מזעזע"

20.6.2007 / 13:13

כך אמר היום ח"כ מיכאל מלכיאור בדיון על שילוב ילדי פליטים במערכת החינוך. משרד החינוך: הטיפול בילדים - לא באחריותנו

"תגובת משרד החינוך לבעית ילדי הפליטים מאפריקה מזעזעת. מדינת העם היהודי היתה צריכה להיות הראשונה בעולם שתדאג לפליטים" - כך אמר היום חבר הכנסת [[מיכאל מלכיאור]] (העבודה), יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, במהלך דיון על שילוב ילדי פליטים מסודן במערכת החינוך.

בישראל שוהים כיום קרוב ל-200 ילדים מסודן, רובם ניצולי רצח העם ב[[חבל דרפור]]. על פי נתונים שהציג בישיבה מוקד הסיוע לעובדים זרים, רק 29 מבין הילדים - פחות משליש - משובצים כיום במסגרות חינוך. הוועדה הורתה למשרד החינוך לדווח לה תוך שבועיים על איתור הילדים והשמתם במסגרת חינוכית

ד"ר חגית מאיר, נציגת משרד החינוך, אמרה בישיבה כי ילדי הפליטים אינם נמצאים בתחום האחריות של המשרד. לדבריה, "בעית הילדים הפליטים קיימת, אך היא אינה בתחום משרד החינוך, אלא בתחום הרשויות המקומיות. אנו מחוייבים ע"פ חוק לתת חינוך לכל ילד, ללא קשר למעמדו בארץ. ואולם, אסור לנו לאסוף מידע על המעמד החוקי של ילדים"

פליטה מדרפור ילדה בן בסורוקה

קודם לכן דווח, כי בבית החולים סורוקה בבאר שבע נולד אתמול תינוק לזוג פליטים מ[[סודן]], ניצולי רצח העם ב[[חבל דרפור]], שנמלטו לישראל כדי לחפש מקלט מהזוועות. מבית החולים נמסר כי התינוק בריא לחלוטין, ונולד במשקל 3 קילו. בהמשך היום הוא ואמו יאוחדו עם בני משפחתם, בסיוע עובדי הרווחה של בית החולים.

אמו של התינוק, בת 22, נכנסה אתמול בבוקר לישראל דרך הגבול עם מצרים, יחד עם קבוצה של 25 פליטים מדרפור. הפליטים נמצאו על ידי חיילי צה"ל באזור הר חריף, ואמו של התינוק, שהייתה בשלבי הריון מתקדמים, פונתה לבית החולים סורוקה על ידי צוות של מד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully