וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להכחשה: פורסמו נכסי נספים בשואה

20.6.2007 / 9:01

הרשימה כוללת אלפי חשבונות בנק ונכסי נדל"ן שהיו שייכים ליהודים שנרצחו בשואה, ופורסמו לאחר עשרות שנים של הכחשה והתעלמות

החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה פרסמה הבוקר באתר האינטרנט שלה רשימה של נכסים ורכוש בישראל שהיו בבעלותם של יהודי שנרצחו בשואה. הרשימה כוללת יותר מ-3,000 חשבונות בנק וכ-500 נכסי נדל"ן ברחבי הארץ, שהגיעו לידי החברה. בני משפחותיהם של נספי השואה, שימצאו ברשימה נכסים שהם זכאים להם, מוזמנים ליצור קשר עם החברה בטלפון 03-5164117. כמו כן, באתר החברה ניתן למצוא טופס טענה לזכאות על רכוש.

החברה לאיתור והשבת נכסים הוקמה בשנת 2006, במטרה לעשות צדק עם נספי השואה ויורשיהם ולהשיב נכסים של נספי השואה או את שווים ההוגן לזכאים להם. הרשימה שפורסמה הבוקר היא הראשונה מסוגה שמתפרסמת בישראל, לאחר עשרות שנים שבמהלכן ניסו גופים מסחריים ומוסדות שונים במדינה למזער את היקף הרכוש של נספי השואה שהגיע לידיהם.

חברת הכנסת קולט אביטל (עבודה), שעמדה בראש ועדת החקירה הפרלמנטרית להשבת רכוש נספי השואה, אמרה בעקבות פרסום הרשימה שהיא "שמחה על כך שעבודה אינטנסיבית של ועדת החקירה הפרלמנטרית נשאה פרי עם הקמת החברה, שמטרתה לעשות צדק היסטורי ולהשיב ליורשי קורבנות השואה את רכושם". היא הוסיפה כי היא מאחלת לאנשי החברה לאיתור והשבת נכסים "הצלחה באיתור מהיר ככל האפשר של היורשים ומילוי כל המשימות שלשמן הוקמה החברה. זו תהיה תרומתם לתיקון עוול היסטורי שנגרם לקורבנות וליורשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully