וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח מאיים: נחסל את חמאס בגדה

יוני מנדל

20.6.2007 / 9:34

כדי להימנע מהסלמה כפי שנראתה בעזה, החליט הארגון "לעקור מהשורש" תשתיות בגדה. חמאס בתגובה: נבצע חיסולים ונפוצץ מכוניות תופת

מנגנוני הביטחון הפלסטינים החליטו לחסל את תשתיות חמאס בגדה כדי למנוע הישנות של ההתרחשות בעזה - כך דיווח הבוקר העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. במסגרת זו, או כפי שמגדירים בפתח "עקב הנסיון בעזה", החלו גורמים בפתח לתכנן מבצע רחב היקף נגד פעילי חמאס ומתקנים של [[עז א-דין אל-קסאם]], הזרוע הצבאית של חמאס. לדבריהם נועד המבצע "לפרק, לנטרל ובסופו של דבר – לסגור את מפקדות חמאס ומרחב הביצוע שלהם בגדה המערבית". בנוסף לכך מתכננים בפתח לייבש את מקורות המימון של חמאס.

לפי דברי בכיר במנגנון הביטחון הפלסטיני, "לקחנו צעד אסטרטגי ממנו אין חזרה. זה עניין של חיים או מוות. החלטנו לעקור את חמאס מהשורש". לדבריו, "אסור לנו להיות שאננים, אסור לנו לתת להם לפעול בגדה ולהתחזק. אם לא נעצור אותם – הם יעשו לנו בגדה מה שעשו לנו בעזה".

חמאס: נשקול לבצע התנקשויות

בחמאס אמרו בתגובה, כי "התנועה שוקלת כעת ברצינות תגובה אלימה לאיומים ולתכנונים של פתח". לדברי גורמים בכירים בתנועה, "יש לנו חוליות צבאיות, המסוגלות להפוך את חיי פעילי פתח לגיהינום. נשקול ברצינות לבצע התנקשויות באנשי פתח ולפוצץ מפקדות שלהם תוך שימוש במכוניות".

בשל איומי חמאס כבר מתכוננים בפתח להגנה מרחבית על מתקניהם. במסגרת ישוריינו המפקדות של פתח בגדה, יותר אנשי ביטחון יאבטחו אותן, וכניסה של מכוניות למתחמים הביטחוניים – תיאסר.

אתמול החליט פתח לנתק כל מגע עם חמאס, והדיווחים מעזה סיפרו על מעצרים המוניים של אנשי פתח. עשרות בני אדם נראו צועדים בידיים מורמות, מובאים למשפט שדה בפני השופט הראשי מטעם חמאס, ניזאר ריהאם. העצורים מתבקשים להודות במעשיהם ולהביע חרטה. אלו מהם שמסכימים, מקבלים מעין תעודה, שאמורה להגן עליהם מפני מעשי נקם מצד חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully