וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: להגביל כמות התיירים באיי גלפגוס

20.6.2007 / 8:17

מדי שנה מגיעים 145 אלף תייירים לבקר באיים הייחודיים באקוודור. התיירות הפורחת, המקומיים חוגגים, אבל בעלי החיים נפגעים

אקוודור שוקלת לשנות את המדיניות שלה בכל הנוגע לתיירות באיי ה[[גלפגוס]]. התיירים שזורמים לאזור מכל רחבי העולם אמנם מסייעים לפרנסתם של התושבים, אך הם פוגעים קשות בסביבה ובבעלי החיים הייחודים באיים.

באיי הגלפגוס, שנמצאים כמה מאות קילומטרים מקו החוף של [[אקוודור]], קיימת מערכת יוצאת דופן של בעלי חיים נדירים וצמחייה ייחודית. מדי יום מגיעות לאי ארבע טיסות עמוסות בתיירים שבאים לראות את פלאי האיים. בחמש השנים האחרונות הוכפל מספר המבקרים השנתי, והוא עומד היום על 145 אלף.

התיירים מתאכסנים בבתי מלון יוקרתיים, מבלים במסעדות ואינטרנט-קפה, שמזהמים את הנמל המרכזי. לאקוודור יש כמובן אינטרס כלכלי לשמר את כמות התיירים שמגיעים לאיים, שמהווים את מוקד המשיכה מספר אחת במדינה.

העיזים פוגעות בצבי הענק

אחת הסכנות האורבות לחי ולצומח באיים הוא העובדים הרבים שמהגרים אליהם כדי למצוא עבודה ומביאים עימם בעלי חיים שונים שעשויים לפגוע במינים המקומיים. שומרי הפארק אף דיללו את אוכלוסיית העיזים באי, אחרי שהתברר שהן מתחרות על מזון עם הצבים הענקיים המזוהים כל כך עם האיים.

ויקטור קריאון, סגן מנהל הפארק הלאומי באיים, אמר כי "עלינו לשפר את מודל התיירות שלנו ולכוון לפחות תיירים ולהכנסות גבוהות יותר".

מנגד, נשיא לשכות המסחר באיים רוסיו מרטינז אמר שהתיירות קריטית לקיומם, וכי שיעורי הבנייה וההתפתחות שעליהם דווח נופחו. לדבריו, רוב התיירים מבלים על ספינות תענוגות וכלל אינם יורדים אל האי עצמו. "ההתפתחות של הגלפגוס מבוססת על תיירות", אמר מרטינז, "אנחנו חייבים לנצל את הסביבה הטבעית כדי לקצור את תועלות התיירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully