וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

19.6.2007 / 23:30

יום מסחר הפכפך נחתם בעליות קלות. בלופניקס זינקה ב-8.5% והשלימה עלייה של 51%, ומניית סרגון טיפסה לשיא של יותר מ-6 שנים

יום מסחר הפכפך בוול סטריט נחתם בעליות שערים קלות. יום המסחר נפתח בירידות שערים קלות ואחר כך התהפכו המדדים ונצבעו בירוק, כך המשיכו המדדים להיסחר בכיוון לא ברור במשך מרבית שעות המסחר. מדד הדאו ג'ונס התחזק ב- 0.2% ל-13,635 נקודות, מדד הנאסד"ק נסחר ללא שינוי ועומד על 2,627 נקודות, ו-S&P 500 הוסיף 0.2% ל-1,534 נקודות.

בשבוע שעבר שאבו המשקיעים הקלה גדולה מכך שנתוני ותחזיות האינפלציה נותרו ברמה הרצויה. מדדי המחירים לצרכן וליצרן שפורסמו בשבוע שעבר אמנם הצביעו על עלייה חדה באינפלציה במאי, אולם מדד הליבה - שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים - עלה בשיעור נמוך מהצפוי. בסיכומו של דבר, משמעות הנתונים היא כי הבנק הפדרלי לא צפוי לשנות את הריבית לנוכח הסימנים להתמתנות מדד הליבה של האינפלציה והתאוששות הכלכלה.

נתונים על שוק הדיור וענף הבנייה בארה"ב הצביעו על כך שמספר התחלות הבנייה ירד במאי ב-3.8% לרמה של 1.47 מיליון יחידות דיור לאחר עלייה של 2.5% באפריל. הנתון התקבל קרוב לתחזיות האנליסטים, כך שאינו צפוי לטלטל את השוק.

בשוק הסולידי נראה כי נוצרה רגיעה זמנית, התומכת בהמשך המגמה החיובית בשווקים. כעת עומדת התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים לרמה של 5.083%, לאחר שטיפסה בשבוע שעבר כבר עד לרמה של 5.32% בשל עליות ריבית בעולם וחששות בשוק מפני אינפלציה גלובלית.נראה כי הרגיעה בשוק הסולידי יכולה לתדלק את המשך המגמה של המיזוגים ורכישות אשר היוותה את אחד הגורמים המרכזיים לעליות מתחילת השנה.

בין הישראליות, מניית סרגון טיפסה ב- 0.4% למחיר של 10.9 דולר ולשיא של יותר משש שנים. המומנטום החיובי נמשך גם היום, לאחר שחברת טכנולוגיות האלחוט דיווחה על עסקה חדשה בהיקף של מיליון דולר עם חברת הטלקום של בוצוואנה (BTC) באפריקה. מניית סרגון טיפסה אמש ב-8.2% והשלימה זינוק תלת חודשי של 104% בתגובה להמלצות חיוביות מכמה אנליסטים.

בית ההשקעות אנטרברג העריך כי עסקיה של סרגון נותרו חזקים ברבעון שיסתיים בסוף יוני וכך גם התחזית בעתיד הנראה לעין. בשל כך, והודות לצמיחה המהירה שמציגה סרגון לאחרונה במכירות וברווחים, הועלה מחיר היעד למניה ל-14 דולר, מ-11 דולר וההמלצה נותרה "קנייה".

חברת סאפיינס מקבוצת פורמולה (61.1%), המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לתחום הביטוח, הודיעה כי תספק רשיונות תוכנה ושירותים מקצועיים לחברת הביטוח הדרום אפריקאית סאנטאם תמורת 800 אלף דולר. התוכנה העסקית החדשה מסוג INSIGHT של סאפיינס תותקן על גבי תשתית המחשוב הקיימת של סאנטאם ותשמש כמערכת לניהול פוליסות הביטוח בתחומי הרכוש והנפגעים. המניה הוסיפה כ-1.3% למחיר של 3.1 דולרים.

מניית חברת בלופניקס עולה ב-8.5% והשלימה זינוק של 51% מתחילת השנה למחיר של 9.5 דולרים, לאחר שבסוף השבוע דיווחה כי בעלת השליטה בה, פורמולה, מכרה את אחזקותיה בחברה תמורת 64 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים בארה"ב. בלופניקס למעשה הופכת לחברה ללא בעל בית חזק שמכתיב את המהלכים, אולם יחד עם זאת, מהלך המכירה מגדיל את פוטנציאל הסחירות במניה ואת חשיפתה למשקיעים בארה"ב.

מניית חברת פתרונות האבטחה הישראלית, אלדין התחזקה ב-0.5% למחיר של 20.6 דולר, לאחר שנבחרה לספק לחברת שירותי אבטחת המידע ההודית, SecureSynergy Pvt, את פתרון ה-eSafe SecureSurfing המגן מפני וירוסים ותוכן מזיק בדואר האלקטרוני. החברה ההודית תשתמש בפתרון של אלדין כדי להציע ללקוחותיה שירותי גלישה בטוחה באינטרנט. אלדין לא פירסמה את היקף העסקה.

אלדין דיווחה על שתי עסקות בהודו בחודשים האחרונים. באפריל הוכרזה עסקת ענק עם הקונסורציום ללימודי טכנולוגיות מידע של הודו (CIITE). במסגרת העסקה, נבחרה אלדין לספק במשך שלוש שנים עד 3.8 מיליון מפתחות זיהוי אישי לרשתות נתונים - eToken - לסטודנטים הודים בתחומי טכנולוגיות המידע (IT) הלומדים במוסדות אקדמאים ברחבי תת היבשת. על פי ההנחה כי מפתח נמכר במחיר של 15-10 דולר, מדובר בחוזה בהיקף של כ-55-40 מיליון דולר.

יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי טלקום, הוסיפה 0.8% למחיר של 9.3 דולרים. החברה הודיעה ביום ראשון על משא ומתן המתנהל בימים האחרונים למכירתה תמורת כ-1.2 מיליארד דולר. המשא ומתן מתנהל עם קבוצת משקיעים בראשות חברת Swarth Investments, של איש העסקים שאול שני, ומשקף למניית אי.סי.אי מחיר של 10 דולרים.

מניית אי.סי.איי זינקה מתחילת יוני ב-14%, אולם גם לאחר זינוק זה משקפת העסקה פרמיה של 9% על מחיר המניה בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully