וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער הפוסטר של הסיינטולוגים מכה שנית

ספי קרופסקי

20.6.2007 / 7:50

דון שאול בן ה-13 ממשיך לפעול, למרות חשיפת וואלה! לפיה ארגונו פועל תחת כת הסיינטולוגיה. שאול אף טוען שרה"מ ושרים תומכים בו

במבט ראשון הסיפור של דון שאול, הילד האקטיביסט, נראה כמו חלומה של כל אמא פולניה: נער צעיר בן 13 ששואף לעולם טוב יותר, מקים ארגון למען זכויות אדם, מארגן פעילויות בכל הארץ לקידום הנושא ומדסקס עם התקשורת כמו שועל קרבות ותיק. אבל בתחקיר של וואלה! חדשות לפני שישה חודשים התגלתה אמת קצת אחרת - האמת של 'דת' ה[[סיינטולוגיה]].

למרות המהומה שיצר הסיפור בתחילת השנה, דון שאול הוציא לאחרונה הודעה נוספת לעיתונות, בה הוא קורא לציבור להגיע למתחם גינת [[שינקין]] בתל אביב היום, למען השקת הקמפיין החדש של ארגונו בתמיכת המרכז לסיינטולוגיה.

למי שלא עקב, אלו תקצירי הפרקים הקודמים: לפני כחצי שנה החלו להיערם במערכות העיתונים וגופי התקשורת הודעות מטעם ארגון הנקרא "נוער למען זכויות אדם". החתום עליהם - נער צעיר בן 13 בשם דון שאול, שהזדהה בתור מנכ"ל הארגון בישראל. ההודעות עצמן קראו להעמקת התודעה הציבורית בדבר אמנת זכויות האדם של האו"ם, לכאורה יוזמה ברוכה, אבל מאחוריה כך לפי החשיפה, עמדה הכת הסיינטולוגית - שיטה "לשיפור עצמי" שנוסדה בארה"ב בשנות החמישים, על ידי הסופר [[רון ל. האברד]] ובין סודותיה נמצאים אזכורים על הגעתם של [[חייזרים]] לכדור הארץ.

גם אם מתעלמים מזה, יש בסיינטולוגיה מספר עקרונות שנויים במחלוקת, אחד המפורסמים שבהם הוא שלילת ה[[פסיכיאטריה]] וניהול מאבק ציבורי נגדה. דו"ח הוועדה הבין משרדית לבדיקת נושא הכתות בישראל קבע שהסיינטולוגיה היא [[כת]], ותיאר את השיטות דרכן הארגון מושך חברים ואף מנצל אותם.

אולמרט ותמיר נתנו את ברכתם?

בין הפעילויות שיתקיימו באירוע היום: החתמה על עצומות, חלוקת עלוני הסברה והקרנת סרטונים שהוכנו במיוחד לאירוע. כמו כן, ההודעה מציינת שהאירוע קיבל את ברכתם של "ראש הממשלה, לשכת יושב ראש האופוזיציה, ומשרד החינוך כמו גם את ברכתה של שרת החינוך".

אולם ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפרסום ההודעה, כי "לאחר בדיקה של אנשי המשרד לא מסרנו הצהרה בדבר תמיכה באירוע, ויש לנו התנגדות מוחלטת לפעילות מרכז הסיינטולוגיה". מלשכתה של שרת החינוך, נאמר כי "לא נתקבלה פניה רשמית בעניין, אך נתקבלה פניה באפריל 2007 בדבר פעילות הארגון ללא אזכור הקשר למרכז הסיינטולוגיה". עוד הוסיפו גורמי המשרד כי "תעשה בדיקה משפטית מדוע פורסמה תמיכתנו ללא אישור".

גם מלשכת יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, נמסר בתגובה להצהרת התמיכה באירוע כי "לא היה ולא נברא. אין לנו כל קשר לדבר".

"לימודי הסיינטולוגיה היו כיפיים"

בשיחה עם וואלה! חדשות, הסביר דון שאול: "אנשים לא מכירים את זכויותיהם ואנחנו מעוניינים להגביר את המודעות לנושא", לטענתו, "הפעילות מתבצעת בחסות האו"ם, [[יוניצ"ף]] והמרכז לסיינטולוגיה, וחולשת על 51 מדינות" .

לשאלת הקשר בין הפעילות לסיינטולוגיה מסביר שאול כי "המרכז לסיינטולוגיה תומך בכל מיני קמפיינים לזכויות אדם, אך אנחנו עצמנו לא סיינטולוגים. אנחנו שמחים על הקשר איתם כי הם 'חבר'ה טובים' והם פועלים למען זכויות אדם". למרות קביעה זו, בהמשך השיחה שאול עצמו מציין כי הוא למד במרכז לסיינטולוגיה בתל אביב, וכי הלימודים שם היו "כיפיים ויעזרו לי להצליח בחיים" לדבריו.

בתגובה לאלו שמטילים ספק, הטוענים כי הוא "בובה של המרכז לסיינטולוגיה", עונה שאול ש"הם לא קולטים שילד יכול לעשות דברים כאלו. אני מבין אותם, כי אין להם תקווה בחיים", הוא תוקף וממשיך: "בסופו של דבר אני לא צריך להתגונן כי אני עושה עבודת קודש המקדמת את חשיבות זכויות האדם".

בתשובה לשאלה אם הארגון שהוא עומד בראשו עוסק בנושאים נוספים, אמר דון כי הם מקיימים מאבק נגד גופים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים. אלו: "גורמים לאנשים להכשל ולרדת עמוק בעזרת התרופות שלהם", הוא מסביר ומציין כי "אף הגשנו הצעת חוק בקשר ל'התעללות פסיכיאטרית של מטפלים' לא מזמן". המאבק בפסיכיאטריה כאמור, הוא אחד מהמאבקים הראשיים של הסיינטולוגיה.

השימוש בקטין "מקומם"

את איילת קדם מהמרכז לנפגעי כתות הסיפור לא מפתיע: "מדובר בשימוש בקטין שברור כי הוא לא יכול לפעול ברשות עצמו וכי מישהו עומד מאחוריו", היא אומרת, וקובעת כי "ברור שהמישהו הזה זה הארגון". עוד היא ממשיכה להסביר: "אנשים מחפשים את עצמם, במיוחד בישראל המהווה זירה נוחה בעקבות המציאות הפוליטית הקשה".

לדבריה, "אנשים אלו מחפשים אסקפיזם ומוצאים זאת בדמות כתות שונות, כשהסיינטולוגיה היא הגדולה מכולם". לפי קדם, "הסיינטולוגיה מנצלת מצבים חברתיים, במיוחד באזורי מצוקה, על ידי שימוש בסיפורים המסווים את כוונתם האמיתית". לסיום, הוסיפה קדם כי "השימוש בילד לשם הפעילות הזו מרגיז אף יותר".

נציג המרכז לסיינטולוגיה בארץ אמיר לוי אמר בתגובה: "בין שאר הפעילויות, דת הסיינטולוגיה עוסקת בקידום זכויות אדם, ומעורבת באופן פעיל בחשיפת מקרים בהם ממשלות ניצלו לרעה את החוק והפרו זכויות אדם". עוד הוסיף כי הקשר לפעילותו של דון שאול נעשית מכיוון ש"אנחנו תומכים גדולים בנוער, והפעילות שלהם עונה לקריטריונים שלנו". בתגובה לטענותיה של איילת קדם, אמר לוי כי "גברת קדם בעצמה מסווה את קשריה עם גופים חרדיים שרודפים אחרינו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully