וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שקרה בעזה משול לרעידת אדמה"

יוני מנדל

19.6.2007 / 16:48

ממקום מסתורו בעזה, מספר דובר גדודי אל-אקצה אבו-קוסאי לוואלה! חדשות על התסכול שהוא חש, כשחמושי חמאס שולטים במפקדותיו

"מה שקרה בעזה משול לרעידת אדמה. לא ציפינו לזה, לא ציפינו שיהיה דבר כזה מבני העם הפלסטיני. לא ציפינו שיותקפו מבני שלטון, שיותקפו מנגנוני ביטחון, שפלסטיני ירצח את אחיו. זו הייתה הפתעה גמורה, אי אפשר לתאר בכלל", כך אמר לוואלה! חדשות אבו-קוסאי, דובר תנועת [[גדודי חללי אל אקצה]], הזרוע הצבאית של [[פתח]].

אבו-קוסאי, השייך לקבוצת החמושים שהובסה בעזה בתוך מספר ימים ספורים על ידי חמושי חמאס, חושף בראיון את תחושות המפלה והאובדן המלוות אותו מאז כבש חמאס את הרצועה. הוא אינו יודע מתי יוכלו חמאס ופתח לשוב ולדבר, גם לא מה קרה שם בדיוק בשבוע שעבר ובעיקר גם לא מדוע. ראיון עם מי שמרגיש שהפסיד את רצועת עזה ל"חליפות האיסלמית של חמאס".

"האחים שלנו יורים עלינו"

אבו קוסאי נמצא כעת בעזה, אך את מיקומו המדוייק הוא אינו מוכן למסור. לדבריו, "המצב בעיר קשה מאוד, והאזרחים לא יוצאים מהבתים אלא רק במקרים דחופים. חמושי חמאס נמצאים ברחובות ומפגינים נוכחות כאילו הם באמת שולטים במצב".

"אין באמת שלטון בעזה", אומר אבו קוסאי. "חמאס כביכול שולטים, אבל הם לא יודעים מה לעשות. אין להם מנגנון שמסוגל לשלוט על אוכלוסיה אזרחית, אין להם את היכולת לכך וגם לא את הניסיון". לדבריו, "חמאס מכירים רק שלטון של רובים, שלטון שנאכף על ידי כוח. לכן, מה שקורה עכשיו זה שהמשטרה והמוסדות האזרחיים משותקים. גם החוק הפלסטיני משותק, הרי אין כאן חוק עכשיו".

"חמאס עדיין חושבים שמה שקרה משרת את האינטרס של העם הפלסטיני, הם עדיין חושבים שהם מנצחים, אבל בקרוב הם יגלו שהם מפסידים", הוא אומר. "החיים בעזה הופכים להיות גרועים יותר ויותר, האזרחים כועסים ומפוחדים".

"לחמאס אין יותר כבוד"

כשאבו-קוסאי נשאל על חמאס ועל מאורעות השבוע שעבר קולו מתחדד. "אנו היינו שותפים של חמאס, לא היינו אויבים שלהם. שיתפנו איתם פעולה במגוון תחומים, גם במאבק משותף נגד ישראל". לכן לדבריו, "פשוט לא ציפינו לדבר כזה, זו היתה מתקפה אדירה ומפתיעה. עד עכשיו אנו חיים בלי שהצלחנו להפנים את מה שקרה ברצועת עזה ואת מה שעשו חמושי חמאס לבני העם הפלסטיני. הרי אין מילה שיכולה לתאר את ההרגשה של כולנו, זו חרפה, לחמאס אין יותר כבוד".

על אף שתקפידו בארגון הוא מנהלי, אבו קוסאי השתתף בשבוע שעבר בקרב על הגנת על מפקדות פתח ברפיח. "הזיכרון הכי חריף שלי משם הוא שבתוך הירי האדיר ניסיתי להבין מה לעזאזל מתרחש שם. איך זה שפלסטינים יורים עלינו כדי להרוג אותנו".

לדברי אבו-קוסאי, "ההבדל בין מה שקרה בינינו לבין הכיבוש הישראלי המנוול, היא מידת האכזריות והשנאה שהיתה בפעולה של חמאס. לא רק שהם ביצעו את הפשעים האלו, הם המשיכו להתגאות בהם, הם פירסמו אותם ברבים ורקדו מסביב לדם הפלסטיני. בחוסר אנושיות שהוא פשוט לא מוסבר, בטירוף".

"עוד נשוב להילחם בכיבוש הישראלי"

עם זאת, אבו-קוסאי סבור שבעתיד יהיו חייבים אנשי פתח לשבת עם יריביהם מחמאס. "אני סבור שכפלסטינים יש לנו משימה אחת, והיא להיות עם אחד מאוחד הנלחם למען חירותו. כרגע, הימים האלו והמצב הנוכחי לא מאפשרים לנו להיפגש עימם. הזעם גדול מדי. אני לא יודע מה יהיה השלב הבא בסכסוך הזה, אבל זה ברור שבסופו של דבר, הפתרון יהיה בדרך של דיאלוג".

לדבריו, "אנחנו בגדודי חללי אל אקצה מאמינים שפתרונות לא יושגו על ידי כוח בלבד, אנו מאמינים בדמוקרטיה, להבדיל מחמאס שמאמינים בחליפות איסלמית". עוד הוא אמר, כי "יש לנו הנהגה פוליטית ואנו סומכים על אבו מאזן ועל ממשלת החירום הפלסטינית שיעשו הכל על מנת להביא ביטחון. אנו לא ניקח את החוק לידיים."

אבו-קוסאי אמנם טרוד בסכסוך הדמים הפנימי אך לדבריו, מדובר רק בסטייה זמנית מהיעד הראשי. "המטרה הראשית שלנו היא עדיין להילחם בכיבוש הישראלי", אומר אבו-קוסאי, "כיבוש שנמשך כבר 40 שנה". לדבריו, "עד שנצליח להשיג את החלום הפלסטיני ולחיות במדינה עצמאית, אנו נאלצים להתמודד גם עם סיוטים, דוגמת מאבק בחמאס".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully