וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10,000 חיילים אמריקאים מנהלים קרב בעירק

שי אילן

19.6.2007 / 13:24

זהו אחד המבצעים הגדולים מאז תחילת המלחמה, הוא מתמקד באזור בעקובה ונועד לחסל את השפעת אל קאעדה באזור

משוריינים, מסוקים ועשרת אלפים חיילים יצאו היום לאחד המבצעים הגדולים ביותר מאז פתיחת המלחמה בעירק, כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס". מטרת המתקפה, באזור [[בעקובה]] שבמחוז דיאלה, צפונית לבגדד, היא למחוק את מעוזי אל קאעדה באזור ולחסל את השפעת הארגון. הצבא האמריקאי מוסר שבכך הוא מנצל את התגבור במספר החיילים שנשלחו לעירק. בנוסף נמסר כי המבצע האינטנסיבי של צבא ארה"ב ועירק בבגדד הכריח חמושים רבים לעזוב את העיר ולהתמקם בערים אחרות. המבצע הנוכחי נועד לתקוף אותם.

המבצע, המכונה "ראש חץ קטלני" הוא חלק מפעולה צבאית כוללת שנערכת בימים האחרונים נגד מעוזי [[אל קאעדה]] מחוץ לבגדד. תושבי בעקובה דיווחו שהם שומעים פיצוצים עזים מסביב לעיר מאז הבוקר. העיר נמצאת במצור מוחלט, לדברי התושבים. עד כה דווח על 22 אנשי אל קאעדה שנהרגו במתקפה. במקביל מנהלים כוחות עירקיים בנסריה מתקפה נגד כוחות שיעיים הנאמנים לשייח' מוקתדא א-סאדר. בקרבות אלה נהרגו 23 בני אדם.

"אל קאעדה - אויב הציבור מס' 1"

ארה"ב שמה דגש על פעולות נגד אל קאעדה וזה משתקף בדבריהם של הנשיא ג'ורג' בוש והגנרל פטראוס, הרמטכ"ל האמריקאי שכינו את הארגון "אויב הציבור מס' 1". בכירים אמריקאים אומרים שאל קאעדה הוא הגורם שמנסה יותר מכל גוף אחר לגרור את עירק למלחמת אזרחים כוללת, באמצעות גל של פיצוצי מכוניות ממולכדות ופעולות אלימות אחרות. בצבא ארה"ב לא משוכנעים שיצליחו למגר את החמושים לחלוטין, אבל הם מקווים להבריח אותם. דובר צבא ארה"ב באזור כריסטופר גרבר אומר שאם החמושים יברחו, גם זה יהיה הישג משום שזו הדרך הטובה ביותר להחלישם ולפרק אותם מנשק.

28 אלף חיילים אמריקאים נשלחו לתגבר את הכוח הקיים בחודשים האחרונים. יש וויכוח על יעילות התרומה שלהם ועל מידת הצלחת המבצע שמתנהל בבגדד כדי לחסל את האלימות בין הפלגים, השיעים, הסונים והכורדים. הפיצוץ של המסגד השיעי בסמרה לפני שבוע הוא עדות ליכולת של חמושים להוציא לפועל פיגועים בעלי השלכות מרחיקות לכת.

יש טוענים שהמבצע הנוכחי הוא עוד ניסיון להציג הישגים ולחפות על אוזלת היד למעשה, נוכח מלחמת האזרחים המשתוללת. מצד שני, יש משמעות פוליטית למבצע, שנועד גם לאפשר לראש הממשלה הנתמך על ידי האמריקאים, [[נורי אל מליקי]], להגיע להסדר עם גורמים סוניים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully