וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיוסקפה

19.6.2007 / 12:39

בהעדר קירות ומחיצות, הקיוסקים בשדרות העיר ת"א הפכו בשנים האחרונות לתופעה שהיא חלק אינטגרלי מהנוף העירוני. בין כבישים סואנים נוצרו להן מעין שמורות אנושיות שמציעות קפה, אוכל ומינגלינג מאוורר.

הכל התחיל בשדרות רוטשילד, בקיוסק ותיק שהפך "מזנון מצומצם" ובעקבותיו הנפיקו רשיונות לעוד עסקים שכמותו.
שלושת הקיוסקים שפועלים שם כיום, מוקפים אזור משרדים ועסקים שמשופע בבתי קפה כמו "קקאו", "ארקפה", "קפה הלל", "מקס ברנר" ומסעדות כמו "פסטיס", "מוזס" ו"הקנטינה" שהיא בעצם אלטר אגו מוקפד ולבוש היטב של מה שמתרחש מבחינה חברתית בשדרה באופן פחות פורמלי.

בחסות עצי השקמים שדרות רוטשילד משמשות בעיקר לטיול ובילוי, ועל משטחי הבטון המוקפים דשא דליל פוסעים מדי יום תושבי האזור עם השיק הבוהמייני, צעירים, משפחות, סלבז ואמנים, מדוושים או מורידים את הכלב.

בעלי המקומות מרוצים מהמתחם הפורה שנוצר, ומביא עוד ועוד קהל. לדבריהם הם חיים בשלום זה לצד זה, וכל אחד עסוק בשלו
בלי לתהות מה קורה בעומק הכוסות של האחר. יש לקוחות שבאים רק למקום קבוע, יש כאלה שמבקרים בכולם, ויש כאלה שמשנים לפי מצב הרוח.

מי שעדיין תוהה או לא מכיר מוזמן לערוך הכרות מפורטת יותר ולחדור לנבכי הדינימיקה הבין קיוסקית, שכוללת שלושה מוסדות קפה, כל אחד ייחודי בדרכו:

"קיוסק אספרסו בר"

בקצה השדרה במקביל לרח' הרצל, ניצב בגאון לבן המבנה המשוחזר של הקיוסק הראשון בת"א, שנבנה במקור ב-1910 והיווה מקום מפגש לפוליטיקאים כבן גוריון ומשוררים כביאליק, שהרבו לשתות אז גזוז. בעלי המקום שפועל במתכונת הנוכחית של קיוסק קפה כשנה הוא זכיין של "אספרסו בר", שבבעלותו גם סניף בית הקפה של הרשת מעבר לכביש. המקום המנותק מההמולה בנוי כמשושה, בראשו הלוגו של "אספרסו בר", והוא בנוי לישיבה פרטנית יותר, עם דלפקים מבודדים ומבנה שמזמין התייחדות של מקסימום שלושה, ומונחים עליהם מגזינים מגוונים ועיתונים.

אוכל שתייה

בכוונה לשמור על צביון של קיוסק, אומר מיקי פרץ הבעלים, אין במקום תפריט. בגזרת המזון המלוח יש רק כריכונים מחיטה מלאה (14 ¤) שבתוכם חביתה, טונה, פטה, מוצרלה ופלפל קלוי. אם מישהו רוצה לאכול ממש, המלצרים יארגנו לו מנה מהסניף הסמוך. מתוקים ומשקאות יש לרוב, והם כוללים אפילו גלידה (8 ¤ לכדור) בטעמי פיסטוק, שוקולד, וניל וסורבה אשכוליות וקוקוס. עוגיית שקדים, חלבה, או שוקולד עולה 3 ¤ ועוגות גבינה, קסטה ופאי תפוחים בין 26 ל-34 ¤. יש גזוז עם ערך הסטורי (8 ¤) בטעמי דבש (כמו ה"צוף" של אז), ענבים, פסיפלורה, מנטה ופטל, מילקשייק (22 ¤) ואייס קפה או מסקרפונה (17 ¤). הפוך גדול וחליטות מתומחרים ב-12 ¤. הלקוחות קונים הכל מהכל, אבל קפה ומשקאות אייס יותר מכל.

אווירה

האלטרנטיבה הרגועה נטולת המימד האינטראקטיבי, מלווה בפסקול של הרבה שקט ורדיו שמכוון על 88 ו-106 FM ולחילופין גלגל"צ או מוזיקה ישראלית. הרבה אנשים עוברים במקום ועוצרים שם באופן ארעי, ויש גם לקוחות קבועים, בעיקר שכונתיים מנווה צדק, מכל שכבות הגיל. לטייק אווי לשוכני המשרדים מאד שכיח. זה לא המקום לשבת בו שעות, והאופי שלו יותר תכליתי אך עדיין מזמין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פעילות שוטפת

בבוקר עד הצהריים ידי העובד היחיד בכל משמרת מלאות עבודה, כך גם שעות השקיעה וכן חמישי בערב ומוצ"ש. בערב חול דווקא די רגוע. בחורף מסתדרים עם מאווררי חימום וסוכך. כשיש גשם אין אנשים, אבל בארץ יש הרבה שמש, והחלק הזה של השדרה מכיל את הכמות הגדולה ביותר של קרניים בת"א.

"קיוסק אספרסו בר", שד' רוטשילד 6, פתוח א'-ה' 7:00-24:00, ו' 7:00-19:00 , מוצ"ש – 24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully