וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמת הגולן לא מתרגשים מההצעה הסורית

19.6.2007 / 14:12

שגריר סוריה בלונדון הציע ל"מתנחלים הישראלים" להישאר ביישוביהם תחת שלטון סורי. תושבי הרמה לא ממש מעוניינים

שגריר סוריה בבריטניה ד"ר סמי חיאמי אמר לאחרונה בכנס בלונדון כי אם רמת הגולן תשוב לשלטון סורי, סוריה תאפשר ל"מתנחלים הישראלים" להמשיך לחיות באזור – תחת שלטון סורי. ההצהרה עוררה עניין רב בישראל, והופיעה הבוקר בעמודים הראשיים של העיתונים.

אלא שברמת הגולן, הדברים אינם מעוררים התרגשות. ההצעה הסורית להשאיר את היישובים על כנם אבל להעביר אותם לשלטון סורי לא מתקבלת בחמימות.

ראש המועצה המקומית קצרין סמי בר לב אמר הבוקר, כי אין בכוונתו להתייחס להצעה הסורית. בתשובה לשאלת וואלה! חדשות הצהיר בר לב, העומד בראש היישוב הגדול ביותר ברמה, כי " רמת הגולן היא שטח ריבוני של מדינת ישראל, ורמת הגולן תישאר שלנו".

חבר הכנסת אפי איתם (מפד"ל), שמתגורר במושב נוב שבדרום הרמה, אמר לוואלה! חדשות כי לדעתו, עצם הדיון בשאלה הוא הזוי ורגשני. "סגן ראש הממשלה הסורית אמר אתמול שסוריה מתכוונת לפתוח במלחמת גרילה נגד ישראל להחזרת הגולן. סוריה נמצאת בברית עם אירן וחיזבאללה. מנהיג חמאס יושב בדמשק. זו המציאות שאני רואה, ומה שאמר איזה שגריר פה או שם לא מרשים אותי", אמר ח"כ איתם.

חבר הכנסת לשעבר יהודה הראל, תושב מרום גולן, הלך רחוק עוד יותר ואמר כי לדעתו, ההצעה של השגריר הסורי "בכלל לא קיימת". לדבריו, "זה רעיון שלא קיים. אין לזה כיסוי מצד סוריה, מדובר בלא יותר משמועה". הוא הוסיף כי הוא "לא מכיר הרבה סורים שרוצים לחיות תחת השלטון הסורי, אז בוודאי שאני כישראלי לא מעוניין בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully