וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 פלסטינים פונו לבתי חולים בישראל

יוני מנדל

19.6.2007 / 16:49

לאחר שעוכבו מהבוקר, אישר לבסוף צה"ל לאמבולנסים של מד"א לעבור לצד הפלסטיני של מעבר ארז ולפנות את פצועי תקרית הירי מאמש

כוחות ההצלה של מד"א הורשו לעבור לצדו הפלסטיני של מעבר ארז, לאחר שעוכבו במשך היום על ידי צה"ל. האמבולנסים הגיעו הבוקר לאזור, כדי להגיש עזרה לפלסטינים שנפגעו בתקרית הירי שאירעה במקום אמש. לאחר שהותרה כניסתם, החלו אמבולנסים ישראלים להעביר 15 פצועים מתקרית הירי לבית החולים "ברזילי" באשקלון. פצועים נוספים פונו לבתי החולים "איכילוב" שבתל אביב ו"אסף הרופא" בבבאר יעקב.

גורמים ביטחוניים אמרו כי הסירוב לאשר כניסת אמבולנסים ישראליים לצדו הפלסטיני של המעבר נבע מן החשש כי פלסטינים ינצלו את המצב וינסו להסתער על המעבר ולעבור לצד הישראלי. במד"א אמרו כי אמבולנסים יגיעו למקום בכל עת שיידרשו.

בתוך כך דווח בגלי צה"ל, כי ישראל מאפשרת בשעות האחרונות כניסת משאיות עם מוצרי מזון תרופות וציוד רפואי לרצועה. המשאיות, ששייכות לארגוני סיוע בינלאומיים, נכנסות לרצועה דרך המעבר בכרם שלום.

עדי ראייה פלסטינים מדווחים כי טנקים של צה"ל עברו דרך מחסום ארז והתקדמו כמה מאות מטרים לתוך הרצועה. מדובר צה"ל אישרו את המידע, אך לא מסרו לפי שעה פרטים נוספים.

כ-200 פליטים ממתינים במעבר

ראש מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה, אל"מ ניר פרס, מעריך כי במעבר ארז ממתינים כ-200 פליטים מרצועת עזה המבקשים להיכנס לישראל. לדבריו, המנהלת סיפקה בימים האחרונים מזון ומים לפליטים הנמצאים עדיין בצד הפלסטיני של המעבר.

אל"מ פרס ציין כי גורמי התיאום הפלסטינים, שבעבר מסרו לצה"ל מידע על העוברים במעבר ארז, אינם נמצאים עוד בשטח ולכן אי אפשר לדעת ממי מהפליטים נשקפת סכנה ביטחונית. "לא נרצה לראות בגדה המערבית פעילים של גדודי חללי אל אקצה ששיגרו בעבר קסאמים לישראל או תיכננו לעשות פיגועים", אמר פרס בראיון לקול ישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש מישראל את האפשרות לאשר מי מהמבקשים לעבור מעזה לגדה יקבל אישור, ומי לא. בכיר פתח סופיאן אבו זיידה אמר בראיון לגלי צה"ל כי זאת, על מנת למנוע מעבר גורמי טרור מחוץ לרצועה. ממנהלת התיאום נמסר בתגובה, כי אישור הבקשה יביא לעיכוב נוסף במעבר הפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully