וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות קלות

אסף רותם

18.6.2007 / 23:41

יום המסחר הסתיים ללא שינויים מיוחדים כשבסופו נרשמה ירידה קלה. אי.סי.איי עלתה ב-3% בעקבות מכירתה, וסרגון טיפסה ב-8%

המסחר בוול סטריט התנהל היום ביציבות, והמניות נסחרו ללא שינוי של ממש מרמות הפתיחה. בסיכום היום נטו המדדים לרדת מעט, לאחר דו"ח שהצביע כי הביטחון במגזר הנדל"ן ירד לשפל של 16 שנה. בסיכום היום ירד מדד דאו ג'ונס ב-0.2% ל-13,615 נקודות, בעוד מדד נאסד"ק נסחר ללא שינוי, ברמה של 2,626 נקודות. את השבוע האחרון נעל שוק המניות האמריקאי בעלייה תלת-יומית של 2.7%. בסיוע עלייה זו, התקרב מדד S&P 500 עד כדי 0.4% בלבד מרמת השיא של תחילת יוני, ממנה התממש בכ-3%.

לאחר שטף נתוני המקרו שנרשם בשבוע שעבר, יתאפיין השבוע הנוכחי בזרם דליל יחסית של נתונים. היום לא יפורסמו נתוני מקרו מהותיים ובהמשך השבוע ייחשפו התחלות הבנייה, מדד המדדים המובילים ומדד פעילות הייצור של איזור פילדלפיה.

גם הרגיעה בשוק הסולידי תומכת בסך הכל בהמשך המגמה החיובית בשווקים. ביום שישי ירדה התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים לרמה של 5.17%, לאחר שטיפסה יומיים קודם לכן עד רמה של 5.32% בשל עליות ריבית בעולם וחששות בשוק מפני אינפלציה גלובלית.

מגמת המיזוגים והרכישות נמצאת בעיצומה גם אצל החברות הישראליות. לאחר שבחודש שעבר הסכימה יצרנית התרופות תרו להימכר לסאן פארמה ההודית תמורת 230 מיליון דולר במזומן, דיווחה אתמול יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי טלקום, על משא ומתן למכירתה תמורת כ-1.2 מיליארד דולר. המו"מ מתנהל עם קבוצת משקיעים בראשות חברת Swarth Investments, של איש העסקים שאול שני, ומשקף למניית אי.סי.אי מחיר של 10 דולרים.

מניית אי.סי.איי זינקה מתחילת יוני ב-11%, אולם גם לאחר זינוק זה משקפת העסקה פרמיה של 12% על מחיר המניה בנאסד"ק. היום הוסיפה המניה 3%.

יצרנית ציוד תקשורת אחרת, סרגון, קפצה ב-8.2%, לאחר שבית ההשקעות אנטרברג העלה את מחיר היעד למניה ל-14 דולר, מ-11 דולר. האנליסט ריץ' צ'רץ' הסביר את העלאת מחיר היעד בצמיחה המהירה במכירות וברווחי סרגון. מניית סרגון זינקה ב-85% בשלושת החודשים האחרונים, אולם מחיר היעד החדש מספק לה אופק חדש לעלייה נוספת של 39% בשנה הקרובה. ההמלצה למניה נותרה "קנייה".

צ'רץ גם מעריך כי אלווריון נמצאת בעמדה טובה שתאפשר לה לתפוס נתח משמעותי משוק ה-WiMax המתפתח. עם זאת, לאחר זינוק של 37% מתחילת 2007, מציין צ'רץ כי מחירה הנוכחי של המניה משקף שווי הוגן לאלווריון. בשל כך הוא חזר בסוף השבוע על המלצת "תשואת שוק" ליצרנית ציוד התקשרות האלחוטית בפס רחב. אלווריון נסוגה בכ-1.5%.

זינוק במחירי הנפט, אל מעל לרמת 69 דולרים לחבית, מבשר בדרך כלל רעות לשוק, אולם מניות האנרגיה נהנות ממנו, ובגלל משקלן היחסי במדדים הן עזרו אמש, כשעתיים לפני תום המסחר, למדדים להיסחר בסמוך לרמות הפתיחה. בקרב הישראליות, מניית אלון USA הוסיפה כ-2.9% בעוד דלק US טיפסה בכ-3.9%.

אופטיבייס זינקה ב-5.7% לאחר שזכתה בחוזה משמעותי עם ענקית ציוד הטלקום והאינטגרציה הסינית, Huawei. במסגרת ההסכם, תשלב Huawei במערכות תקשרות מתוצרתה את פתרונות ה-IPTV (העברת וידיאו על רשתות נתונים) של אופטיבייס. על-פי גורמים בשוק, קיבלה אופטיבייס הזמנה ראשונה בהיקף של כמיליון דולר. לחוזה פוטנציאל של יותר מ-5 מיליון דולר בשנה.

קבוצת התוכנה פורמולה דיווחה במהלך סוף השבוע על מכירת מלוא אחזקותיה (46%) בחברת בלופניקס, לכמה משקיעים מוסדיים בינלאומיים תמורת יותר מ-64 מיליון דולר. העסקה בוצעה לפי מחיר של 8 דולרים לכל מניית בלופניקס ומשקפת הנחה של כ-9% על המחיר בשוק. פורמולה צפויה לרשום רווח הון של כ-18 מיליון דולר ממכירת המניות, ומנייתה הוסיפה כ-5.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully