וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פואד בוינוגרד: חלוץ הטעה את אולמרט

18.6.2007 / 16:01

שר התשתיות מתח ביקורת חריפה על הרמטכ"ל היוצא בעדותו בפני הוועדה, ואמר שלא היה בנוי לתפקיד. על לבנון בעת כהונתו כשר ביטחון: התמקדנו בשטחים

הותרה לפרסום עדותו של שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר בפני ועדת וינוגרד, לבדיקת מלחמת לבנון השניה. פואד מתח ביקורת חריפה על הרמטכ"ל היוצא רא"ל דן חלוץ בעדותו ואמר לחברי הוועדה: "התחושה שלי היתה, זה שהרמטכ"ל הנוכחי הצליח לשכנע שבעצם הוא מהאוויר פותר את הבעיה. אני חושב שהטעו את ראש הממשלה, שכל נושא הביטחון זר לו, הוא לא התעסק בזה מעולם. אני אומר את זה בעדינות רבה מאוד...לפי דעתי, מלכתחילה הוא (חלוץ) לא היה בנוי לתפקיד הזה".

בן אליעזר טען בפני הוועדה, כי באותם ימים לא הוצגה בפני הממשלה אף הערכה על חטיפה בגבול הצפון: "באותם ימים האסטרטגיה היתה להתמקד במלחמה בטרור בשטחים... לא הוצגה בפני אף פעם, עד כמה שזכור לי, שום הערכת מצב שבה יש סבירות שהחזבאללה יתקוף בצורה כפי שהוא עשה. אני גם חושב שהפעם החיזבאללה לא בדיוק התכוון לדבר הזה".

ביקורת על מהירות התגובה

בן אליעזר אמר לחברי הוועדה, כי לדעתו התגובה של ישראל לחטיפת החיילים הייתה נחפזת מדי: "אני הייתי מגייס את הצבא ומחכה שבוע ימים. הייתי מתרה בלבנונים ואומר ללבנונים: חברים יקרים, תוך שבוע ימים שני הבנים האלה חזרה יחזרו. אם לא – לא תישאר אבן אחת בלבנון".

בתשובה לשאלה של הפרופ' רות גביזון לגבי התועלת של המהלך הקרקעי ביומיים האחרונים ללחימה, השיב בן אליעזר: "אין לי מושג. את שואלת אותי שאלה שגם אני שאלתי. אין לי מושג ואני חושב שהמהלך היה מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully