וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לא נאשר יציאת הפלסטינים מעזה

גידי ויניש

18.6.2007 / 19:51

על רקע דבריו של שר המשפטים, במערכת הביטחון מתנגדים למעבר הפלסטינים לגדה בטענה כי חלקם משתייכים לארגוני טרור

לאור דבריו של שר המשפטים דניאל פרידמן שקרא לישראל לאפשר את מעברם של הפלסטינים מרצועת עזה לגדה המערבית, במערכת הביטחון מציגים תמונה שונה מזו העולה מעדויותיהם של הפלסטינים במעבר ארז.

דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, שלמה דרור, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הצד הישראלי מקיים קשר שוטף עם גורמים פלסטינים רשמיים וכי בימים האחרונים תואם מעברם של כ-200 פלסטינים שעל פי דיווחי הרשות הפלסטינית נשקפה סכנה לחייהם.

דרור הוסיף, כי בשעת השיא הגיעו למעבר ארז 300 פלסטינים וביקשו לצאת משטחי רצועת עזה אל הגדה, אולם נכון לשעה זו, רוב הפלסטינים שבו לשטחי הרצועה. לדברי דרור, לא אושרה כניסה גורפת של הפלסטינים מכיוון שחלקם משתייכים לארגוני טרור. עם זאת, הוחלט להעביר לפלסטינים הנמצאים בסמוך למעבר ארז מזון ומים וזאת כדי שלא תתפתח במקום בעיה הומניטרית.

11 טונות של תרופות לרצועה

בהמשך לסגירת מעבר הסחורות לרצועת עזה, רשויות המכס הישראליות העבירו הודעה לפקידי מכס בעולם. בהודעה נאמר, כי "לאור המהומות בעזה וסגירת המעברים בין עזה לישראל, סחורות המיועדות להגיע לעזה לא ישוחררו עד להודעה חדשה".

בתוך כך, הצלב האדום העביר היום לרצועת עזה כ-11 טונות של תרופות, בתיאום עם מנהלת התיאום והקישור במשרד הביטחון. ב"הארץ" דווח, כי פריקת התרופות נעשתה במחסום ארז, על ידי רכב של הצלב האדום. גם ירדן הודיעה כי תשלח 450 טון מזון ותרופות לעזה. בהצהרה שפרסם ארמון המלוכה ברבת עמון נכתב כי המצרכים, בשווי מיליוני שקלים, יועברו כבר מחר לרשות על פי הוראת המלך עבדאללה.

עמותת "גישה" מסרה בתגובה לעמדת מערכת הביטחון כי "במעבר ארז כלואים בין 300 ל-500 פלסטינים שאינם מקבלים כל טיפול רפואי ואינם חוזרים לשטחי רצועת עזה מתוך חשש לחייהם". לדבריהם, "הסגירה ההרמטית של רצועת עזה על ידי ישראל מסכנת את חייהם של התושבים ברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully