וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ילדי עובדים זרים יישארו בישראל

18.6.2007 / 17:30

שר הפנים הודיע כי רבים מילדי העובדים הזרים שבקשותיהם להסדרת מעמד נדחו ע"י משרדו, והגישו ערעורים - יקבלו מעמד חוקי

שר הפנים [[רוני בר-און]] הודיע היום כי עשרות ילדי עובדים זרים שהגישו בשנה האחרונה בקשות להסדרת מעמדם בישראל, נדחו על ידי משרד הפנים והגישו ערעורים בנושא - יזכו למעמד חוקי בישראל. עם זאת, השר הודיע גם כי עשרות ילדים אחרים שנדחו על ידי משרד הפנים והגישו ערעורים, לא יזכו למעמד בישראל - ויהפכו למועמדים לגירוש.

החלטתו של השר מגיעה שנה בדיוק לאחר החלטת הממשלה מה-18 ביוני 2006 שקבעה קריטריונים להסדרת מעמדם של ילדי העובדים הזרים. לאחר שהתקבלה אותה החלטה, פנו מאות ילדים למשרד הפנים - הבקשות של רובם אושרו, אך היו גם רבים שנדחו על סמך קריטריונים קטנוניים.

כך לדוגמה, ילדים ששוהים בארץ חמש שנים ו-11 חודשים נדחו, מכיוון שההחלטה מתייחסת רק לילדים השוהים בארץ יותר משש שנים. כמו כן, ילדים שהוריהם שוהים בישראל באופן חוקי זכו לתשובה שלילית ממשרד הפנים, מכיוון שההחלטה מתייחסת ל"ילדי שוהים לא כדין".

אותם ילדים ערערו על החלטת משרד הפנים, ובמשרד אומרים כי הבוקר הוחלט לקבל יותר מ-50% מהערעורים שהוגשו.

"אני מתפלל שזה נכון"

זמן קצר לאחר שהתקבלה ההחלטה, שוחחנו עם קרלוס, בן 14 מאבן יהודה. קרלוס נולד בקולומביה, והגיע עם הוריו לישראל בגיל תשע. מאז הוא מתגורר באבן יהודה, לומד בבית הספר "הדסים" ומשחק בקבוצת הכדורגל לנוער של בית"ר נס טוברוק. משפחתו פנתה השנה למשרד הפנים כדי להסדיר את מעמדו בארץ, אך הבקשה נדחתה.

קרלוס היה בדרכו לטיול שנתי עם בית הספר כאשר שמע על החלטת משרד הפנים. "אני מתפלל שזה נכון ושזה אומר משהו לגביי", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני לא יכול לדמיין בכלל לעזוב את הארץ. כל החברים שלי כאן, הבית ספר שלי, הקבוצה שאני משחק בה כדורגל. זאת הארץ שלי, זאת המדינה שלי, ואני רוצה להישאר כאן לתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully