וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד עומד מאחורי ירי הקטיושות?

יוני מנדל

18.6.2007 / 19:43

העיתון ”א-סיאסה” טוען שירי הקטיושות אתמול על ידי ”החזית העממית” מבטא את רצונו של אסד, אך דווקא ארגון אלמוני נטל את האחריות

העיתון הכוויתי "א-סיאסה" קושר בין נשיא סוריה [[בשאר אל אסד]] לבין ירי הקטיושות אמש לעבר ישראל. בכתבה המוגדרת על ידו כ"בלעדית" מפרט העיתון שמניעו של אסד היה אכזבתו מעמדת שרי החוץ של הליגה הערבית שהתכנסו בקהיר לפני שלושה ימים, ובמיוחד מעמדת מצרים וערב הסעודית, שקראו להפסקת המעורבות הסורית בלבנון. לדברי העיתון, אסד התבטא בחריפות בנושא ואמר "הם עוד יראו איך אני אחרוש את לבנון".

העיתון קושר בין דברי אסד לבין ירי הקטיושות אמש. "מי שהוציא אל הפועל את דבריו של אסד היו חיילי [[החזית העממית – המפקדה הכללית]] של [[אחמד ג'יבריל]], שירו טילי קטיושות בקוטר 107 מ"מ לכיוון ישראל". העיתון לא מפרט האם הירי בוצע תוך הסכמה שבשתיקה של של אסד, או שמא תוך הוראה מפורשת. עם זאת נרמז שזוהי אחת מהדרכים של אסד לגרום לחוסר יציבות בלבנון.

ארגונו של ג'יבריל הגיב להאשמות וטען ש"אין לו כל קשר לשיגור הקטיושות למרות הזכות של כל ערבי להתנגד לפשעים הישראלים". הארגון שכן נטל אחריות על הירי הוא "גדודי באדר של הג'יהאד". בגלי צה"ל דווח כי זהו ארגון מוסלמי שלא היה מוכר עד כה. בהודעה שהועברה לסוכנויות הידיעות נכתב גם כי בכוונת הארגון להמשיך ולתקוף את ישראל "בשטחים הכבושים".

החקירה נמשכת

בתוך כך מדווח עיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון שבעקבות ירי הטילים אמש מיהרו ב[[חיזבאללה]] לא רק להכחיש את מעורבותם אלא גם להציע סיוע בחיפוש המשגרים. גורמי ביטחון רשמיים מסרו לעיתון, כי אחרי שנודע שיגור הטילים פנתה הנהגת חיזבאללה לגיר פדרסון, שליח האו"ם בלבנון, והציעה לו "סיוע בלכידת משגרי הקטיושות וכל שיתוף פעולה שיידרש".

הסיוע של חיזבאללה בסופו של דבר לא הביא ללכידת משגרי הטילים, אך גורמי מודיעים לבנונים טוענים שיש בידיהם כבר מידע רב ושהחקירה בנושא נמשכת. מחקריה ראשונית עולה ששתי מכוניות, מרצדס לבנה והונדה, בהן נסעו פעילי ארגון חמושים פלסטיני, עצרו סמוך לכפר השיעי א-טייבה בדרום לבנון. הניחו את משגרי הקטיושות על פלטפורמה ניידת המתאימה לכך, שיגרו אותם והסתלקו מהמקום.

לפי גורמים רשמיים בלבנון "ייתכן מאוד ששיגור הקטיושות קשור קשר ישיר למאורעות מחנה הפליטים נהר אל-בארד ב[[צפון לבנון]]". הדובר ציין שבשל התחושה של הפלסטינים החיים במחנה הפליטים עכי הובסו על ידי צבא לבנון, הם רוצים להעביר את המתח והאש לדרום המדינה, תוך הבערת הגבול עם ישראל, יצירת עימות אלים נוסף והחלשה של צבא לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully