וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברשות התעופה האזרחית

זוהר בלומנקרנץ

18.6.2007 / 10:02

עובדי הרשות מוחים על החלת מבנה ארגוני חדש באופן חד צדדי בידי ההנהלה. צפויים שיבושים בתנועה האווירית לישראל וממנה

עובדי רשות התעופה האזרחית פתחו הבוקר בשביתה כללית במחאה על החלת מבנה ארגוני חדש, לטענתם, באופן חד צדדי על ידי ההנהלה. השביתה הכללית עלולה לשבש את התעבורה האווירית לישראל וממנה כיוון שלא יתבצעו בדיקות ולא יונפקו אישורים ורשיונות אשר קשורים לבטיחות המטוסים.

ל-TheMarker נודע, כי כחלק מצעדי המחאה המעשיים של כ-60 עובדי רשות התעופה האזרחית, בוטלה נסיעה מתוכננת של משלחת נציגים לחו"ל שנועדה לקדם קשרי תעופה של ישראל. כמו כן, הונחה נציג רשות התעופה האזרחית ב[[סין]], העושה שם לטובת פרוייקטים של התעשיה האווירית של ישראל, לשוב ארצה.

נכשלה פגישה במשרד התחבורה

על השביתה הכללית הודיע מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות עובדי המדינה רפי רפיינטה, במכתב ששיגר עוד בסוף השבוע למנכ"ל [[משרד התחבורה]] גדעון סיטרמן, בעקבות כשלון פגישה מכרעת ביום שלישי שעבר אצל סמנכ"ל משאבי אנוש במשרד התחבורה אלישע שחר. בפגישה השתתפו נציגים ממשרד האוצר, נציבות שרות המדינה, הסתדרות עובדי המדינה וועד העובדים ומינהל רשות התעופה האזרחית.

השביתה הכללית נקבעה לסוף החודש שעבר, אולם בהתערבותו האישית של סיטרמן, היא נדחתה ברגע האחרון כדי לנסות ולפתור את המשבר במשא ומתן. פגישה ראשונה בין נציגי הצדדים הסתיימה בלא תוצאות ובאמצע השבוע שעבר נעשה נסיון נוסף שלא עלה יפה.

לא יאושרו טיסות מעבר לתכנון

המשמעות המעשית של השביתה היא שיבושים בתעבורה האווירית: עובדי רשות התעופה האזרחית לא יאשרו טיסות מעבר ללוח הזמנים המתוכנן, כך שטיסות קו נוספות או תוספת של טיסות שכר לא יוכלו לנחות בישראל.

כמו כן, לא יבוצעו בחינות (טסטים) למטוסים, כך שלא יונפקו להם רשיונות כנדרש על מנת שיוכלו להמשיך ולטוס. כמו כן, עלולים להיפגע פרויקטים של [[התעשיה האווירית]] אשר זקוקים לאישורם של אנשי רשות התעופה האזרחית. בנוסף, לא יתבצעו בחינות הסמכה לתחומי התעופה השונים, בהם טייסים או טכנאים.

לטענת העובדים, ההנהלה מיישמת באופן חד צדדי מבנה ארגוני חדש אשר ייפגע במעמדם המקצועי ובשכרם. לטענתם, ההנהלה מפרסמת שורה של מכרזים חיצוניים לתפקידים חדשים בלא תיאום והידברות עם העובדים וההסתדרות.

במשרד התחבורה דחו את טענות העובדים. בכיר במשרד התחבורה אמר ל-TheMarker, כי לעובדים יש זכות להתמודד על כל תפקיד במכרזי המבנה הארגוני החדש. לדבריו, מעמדם המקצועי של העובדים לא ייפגע וכך לא שכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully