וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר נדבק באיידס בכלא - ומת

18.6.2007 / 14:19

ועדת בדיקה תחקור את נסיבות מותו של אסיר, שמת לאחר שהושאר בבגדים רטובים והצטנן. שב"ס: נושא מותו של האסיר בבדיקה

שירות בתי הסוהר הקים ועדת בדיקה שתבחן את נסיבות מותו של אסיר חולה איידס מכלא שאטה בצפון, שמת בסוף השבוע בבית החולים. האסיר ריצה עונש על רצח במהלך שוד, ולטענת עורכת דינו נדבק במחלת האיידס במהלך שהותו בכלא, והיה קורבן להתעללות מצד אסירים וסוהרים.

בסוף השבוע האחרון הגיע האסיר לבית חולים בצפון הארץ כאשר הוא סובל מצינון קשה, ומת במהלך הלילה. בגלי צה"ל דווח כי יום קודם לכן, שהה האסיר בבידוד, ומילא את הצינוק בצואה. במהלך ניסיון השתלטות עליו, השתמשו הסוהרים בזרנוקי מים, ולאחר מכן השאירו אותו בבגדים רטובים. על פי הדיווח, אירוע זה גרם להצטננות שהובילה למותו של האסיר.

עורכת הדין סמדר בן נתן, שייצגה את האסיר, סיפרה הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי עם כניסתו של האסיר לכלא, נעשתה לו בדיקת איידס ונמצא כי הוא אינו נושא את הנגיף. המחלה התגלתה אצלו כעבור יותר מחצי שנה, ולטענתו, הוא נדבק במהלך שהותו בכלא. ככל הנראה, האסיר נדבק ממזרק נגוע שאחד האסירים דקר אותו באמצעותו.

ההצטננות הובילה למותו?

האסיר עתר נגד שירות בתי הסוהר בעקבות הידבקותו ודרש פיצויים, ולטענת עורכת הדין בן נתן, הסוהרים ניסו לסכל את העתירה שלו ופגעו בזכויותיו באופן קבוע. לדבריה, "היו לוקחים ממנו מסמכים שקשורים לעתירה, היו מונעים ממנו את התפריט הרפואי שהומלץ לו על ידי הרופאים, והיו מאיימים עליו שאם לא יוותר על העתירה, יפגעו בו".

האסיר עתר נגד השב"ס גם במקרים נוספים: הוא דרש שיתירו לו להתייחד עם בת זוגו, וביקש לשנות את הנוהל לפיו אין הליכי ערעור על הרשעות משמעתיות של אסירים.

מהשב"ס נמסר בתגובה כי הם אינם יכולים להתייחס לסוגיית האיידס, מכיוון שהמקרה נמצא בהליכים משפטיים. בנוגע לאשפוז האסיר, נמסר: "האסיר אושפז ב-10 ביוני, ונפטר בשבוע אחרי כן. בתחילת חודש מאי היה אירוע בו האסיר מרח את צואתו על רצפת וקירות התא, ומהידוע לנו לא נעשה שימוש בזרנוק בנוכחות האסיר, אלא האסיר הוצא כבול מהתא, התא עבר ניקוי ולאחר מכן הוא הוחזר אליו".

"מכיוון שבכל מקרה מות אסיר מתקיים הליך בדיקה על ידי משטרת ישראל וועדה לנושא מות האסיר אשר מתמנה על ידי פיקוד שירות בתי הסוהר, הרי לכשיתבררו הדברים לבוריים נפרסם בהתאם".

(פרסום ראשון: 9:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully