וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על ישראל לסייע בחיזוק פתח"

18.6.2007 / 6:38

כך אומרים מקורבים לאבו מאזן. הקהילה הבינלאומית הודיעה על הכרה בממשלת סלאם פיאד ותחדש את הזרמת הכספים אליה

בכירי פתח הביעו הבוקר שביעות רצון מנכונות הקהילה הבינלאומית להכיר בממשלת החירום שהוקמה אתמול ברצועת עזה. כך דווח בגלי צה"ל. בפתח הביעו תקווה כי ישראל תאמץ את עמדת הקהילה הבינלאומית, ותשלים את חיזוקו של פתח גם מבחינה מדינית.

מספר שעות בלבד אחרי שנכנסה לתוקף ממשלת החירום הפלסטינית הודיע הבנק העולמי לבנקים הפלסטינים ש"בעקבות השינוי הפוליטי ברשות הפלסטינית יחודש בקרוב הסיוע הכלכלי לפלסטינים". סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי המחאות הסיוע לרשות הפלסטינית יימשכו באופן רציף עד סוף שנת 2008, אז ידון האיחוד האירופי מחדש בסיוע הכלכלי לפלסטינים, ובסכום שייועד למטרה זו.

עם זאת, ארגון חמאס ממשיך לטעון כי הממשלה, בראשות סלאם פיאד, אינה לגיטימית. לדבריהם, איסמעיל הניה וממשלתו ימשיכו לפעול משטח רצועת עזה.

שחרור אסירים יסייע לאבו מאזן

כתב "הארץ" אבי יישכרוף מוסיף:

אנשיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קראו אתמול לישראל לסייע לפתח בגדה ובעזה. "הפעולות הישראליות הרסו את המנגנונים בגדה לחלוטין. עליכם לאפשר מעבר חופשי לחברי כוחות הביטחון הפלסטיני, ולא להפריע להם להתאמן", אמר בכיר באש"ף.

לדבריו, חידוש המשא ומתן יעניק אופק מדיני לפלסטינים, והעברת כל כספי הרשות לידי אבו מאזן תאפשר לו לשלם משכורות לפקידי הרשות. מקורבים נוספים לאבו מאזן קראו לישראל ליישם מייד את תוכניתו של המתאם הביטחוני האמריקאי הגנרל קית' דייטון, להסרת מחסומים רבים ברחבי הגדה.

הם גם דורשים שחרור אסירים משמעותי, ובראשם מרואן ברגותי, ראש התנזים בגדה, הכלוא בישראל. לדבריהם, שחרור האסירים יביא דחיפה גדולה לפופולריות של אבו מאזן ויעזור לחזק את הפתח ברחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully