וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשתוק מול רצח חפים מפשע בעזה"

18.6.2007 / 7:26

כך אמר רה"מ שנועד עם מזכ"ל האו"ם על העימותים ברשות הפלסטינית. אולמרט התייחס לקטיושות, ואמר כי "היינו מגיבים אחרת לו היו נפגעים בירי"

ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש אמש בניו יורק עם מזכ"ל האום באן קי-מון, והתייחס לירי הקטיושות הערב על קריית שמונה. אולמרט אמר כי ישראל אמנם בחרה שלא להגיב לירי, אך "הייתה מגיבה אחרת לו היו נפגעים מירי הקטיושות".

בפתח פגישתו עם מזכ"ל האו"ם אמר ראש הממשלה, כי "ירי הקטיושות לעבר קרית שמונה מחזק את הצורך בהגדלת הסמכויות של יוניפי"ל וצבא לבנון בדרום לבנון". אולמרט העריך כי "מדובר ככל הנראה בירי של גורמים פלסטינים", והוסיף כי קיימת אפשרות שאלה פעילי אל-קעאדה שעומדים מאחורי הקטיושות. כך דווח בקול ישראל.

מוטרדים מהמצב ההומניטרי

בהתייחסו למצב ברצועת עזה, ביקש אולמרט ממזכ"ל האו"ם כי "לא יתפתה לנסות ולגשר שוב בין חמאס ופתח". לדבריו, כל הפסקת אש ברצועה רק תחזק את חמאס. הוא הבהיר כי ישראל לא תתערב באירועים ברצועת עזה, אך גם "לא תעמוד מנגד אם יהיו הוצאות להרוג של חפים מפשע".

בשיחתו עם באן, אולמרט העניק גיבוי לאבו מאזן ולממשלת החירום שמינה והושבעה אתמול. לדברי אולמרט, "ישראל מוכנה לתת גיבוי וסיוע רב לאבו מאזן ולגורמים מתונים אחרים". הוא הבטיח לבאן שישראל תשתף פעולה עם הממשלה החדשה שמינה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וקרא לו "לנקוט פעולות נחושות מול חמאס". לדבריו, ישראל "תסכים ללכת רחוק בצעדים לקראת ממשלה פלסטינית שתעמוד בתנאי הרביעיה הבינלאומית".

מזכ"ל האו"ם אמר כי ביקורו של אולמרט הוא בזמן קריטי, "אנחנו מודאגים מהדרדרות המצב בעזה, וכישלון ממשלת האחדות הפלסטינית. אנו גם מוטרדים מהמצב ההומניטרי הקשה שעלול להיווצר בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully