וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שוטרים נפצעו קל בהפגנה נגד מצעד הגאווה

18.6.2007 / 5:17

חרדים יידו אבנים על כוחות המשטרה וחסמו תנועת מכוניות. "כוח הוא לעתים כלי עבודה" מגיבים במשטרה להאשמה על אלימות מצדם

שבעה שוטרים נפצעו אמש באורח קל מפגיעות אבנים במהלך הפגנה של מאות חרדים ברחוב בר אילן בירושלים כנגד מצעד הגאווה בעיר. המפגינים החרדים יידו אבנים על כוחות המשטרה שנמצאו במקום וניפצו רמזורים ברחוב. במהלך ההפגנה, המפגינים חסמו את תנועת המכוניות במקום והבעירו מכולות אשפה גדולות.

משטרת ירושלים נערכה מראש להפגנת החרדים ואישרה הפגנתם אמש. בקול ישראל דווח, כי המשטרה הביאה למקום משאיות להתזת מים. עדי ראייה במקום מדווחים כי המשטרה נהגה באלימות כנגד המפגינים. לדבריהם, השוטרים היכו את את המפגינים באלות.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב אילן פרנקו אמר בתגובה להאשמות כי "לצערי, כוח הוא לעתים כלי עבודה". פרנקו הוסיף כי מצעד הגאווה יתקיים במתוכנן ביום חמישי הקרוב. כך דווח בגלי צה"ל.

הפגנות החרדים הגיעו גם לרחובות בני ברק. מאות מפגינים חסמו לתנועה את רחוב השומר והבעירו מכולות אשפה. מפגין אחד נעצר על ידי כוחות המשטרה במקום והועבר לחקירה.

לופוליאנסקי גינה את המצעד

כתב "הארץ" יהונתן ליס מוסיף:

ראשי "הבית הפתוח" פנו היום למשטרה וביקשו לקצר את משך אירועי מצעד הגאווה. ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, וחברי הנהלת העיר, פרסמו אתמול הודעת גינוי משותפת לקיומו של מצעד הגאווה בבירה.

מנכ"ל הבית הפתוח, נועה סתת, ביקשה ממפקד המחוז, ניצב אילן פרנקו, לקצר את משך התכנסותם של הצועדים ברחוב דוד המלך שהיתה אמורה להתנהל במשך כשעה וחצי ל-45 דקות בלבד. "בקשה זו נועדה להקל על משטרת ישראל ולפשט את תקני הבטיחות המוטלים על הבית הפתוח", כתבה סתת לפרנקו, שאישר למשתתפי המצעד לקיים אותו לאורך כ-500 מטר בלבד. מפקד המחוז מיהר לאשר את בקשתה של סתת, אך הבהיר לה : "אין בשינוי זה כדי להשפיע על סדרי הכוחות שמעמידה המשטרה לאבטחת האירוע".

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, וחברי הנהלת העיר, פירסמו היום הודעת גינוי משותפת לקיומו של מצעד הגאווה בבירה. ראש העירייה וסגניו הביעו את התנגדותם הנחרצת לקיומו של האירוע בעיר. "לא יתכן", אמרו לופוליאנסקי וסגניו בהודעה משותפת שפרסמו "כי יתקבע מצב אבסורדי שבו לנבחרי הציבור במועצת העיר, אשר נבחרו בהליך דמוקרטי, אין כל יכולת לפעול בשם האינטרס של העיר ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully