וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניורה: נברר מי ירה על ישראל

17.6.2007 / 22:01

ממשלת לבנון העבירה לישראל מסר, לפיו פלסטינים שיגרו הערב 4 קטיושות לעבר ישראל. החשש: אנשי פתח אל איסלם ניסו לעורר פרובוקציה

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה אמר הערב כי כוחות הביטחון של ארצו לא יחסכו במאמצים על מנת לברר מי ירה הערב את הקטיושות לעבר ישראל. כך דווח ב"הארץ". סניורה אמר עוד, שירי הקטיושות נועד להטיל ספק בכוחו של צבא לבנון וכח יוניפי"ל להגן על המדינה.

ממשלת לבנון העבירה הערב מסר לירושלים, באמצעות אנשי [[יוניפי"ל]], לפיו ירי הקטיושות הערב מלבנון לעבר קרית שמונה, בוצע על ידי ארגונים פלסטינים. רשתות הטלוויזיה בלבנון דיווחו זמן קצר לאחר הירי כי ממשלת לבנון וצבאה האשימו את הפלסטינים בירי, והועלתה סברה שמדובר באנשי ארגון פתח אל-איסלם, הנלחם בצבא לבנון מזה מספר שבועות במחנה הפליטים נהר אל-בארד בצפון לבנון.

ארבע [[קטיושות]] נורו מוקדם יותר לעבר קרית שמונה, ככל הנראה מאזור היישובים עדייסה וקילה, הסמוכים לגבול. שלוש קטיושות נחתו בקרית שמונה: אחת באזור התעשייה, שפגעה ברכב, שניה בשכונת הוורדים והשלישית בטיילת. הרקטה הרביעית נחתה סמוך למפקדת יוניפי"ל בכפר עדייסה.

אולמרט: לא ניגרר לתגובה

שני כלי רכב, מסוג מרצדס והונדה, הגיעו לאזור ומהם שוגרו הקטיושות. במקום נמצאה רקטה אחת מוכנה לשיגור, וצבא לבנון טען מאוחר יותר כי פירק את המתקן. תיאור כלי הרכב הופץ לצבא לבנון, מחסומים באזור הוקמו בניסיון לאתרם ומתבצעות סריקות אחריהם.

צה"ל דרש מיוניפי"ל לאתר את מקור הירי ולסכל אירועים עתידיים דומים. ההערכה היא כי במערכת הביטחון ובלשכת ראש הממשלה מבקשים לראות בירי אירוע חד פעמי ולא להגיב. זו גם רוח הדברים העולה מהמסר שהתקבל מאנשי ראש הממשלה אהוד אולמרט, השוהה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully