וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק 11-17.06.07

שי אילן

17.6.2007 / 21:09

במוקד השבוע: פיצוץ מסגד שיעי ופיצוץ מסגדים סוניים כנקמה. וגם: ראש ממשלת בריטניה ידע שלארה"ב אין תוכנית ליום שאחרי ושתק

שבוע הדמים בעירק עמד בסימן פיצוץ הצריחים הנותרים במסגד השיעי בסמרה, אבל זה לא היה האירוע היחיד. ביום שני נמצאו 33 גופות בבגדד ו-4 במוסול, אזרחים שנרצחו ביריות. באותו יום נהרגו כמה חיילים עירקים וגם 3 חיילים מצבא ארצות הברית. הפיגוע במסגד אירע ביום רביעי, ובעקבותיו הכריזו השלטונות בעירק על עוצר בבגדד. אותו מסגד נפגע גם לפני כשנה, ובעקבותיו היה גל של אלימות. למרות העוצר התגלו ביום רביעי עוד 26 גופות של אנשים שנורו באירועים שונים.

ביום חמישי שרפו חמושים שלושה מסגדים בעיר איסקנדריה, דרומית לבגדד, כנקמה על פיצוץ המסגד השיעי בסמרה. מסגד סוני נוסף פוצץ בבגדד אתמול.

בלייר: זו אחריות של האמריקאים

ביום שבת התרסק מטוס אף-16 אמריקאי צפונית לבגדד וטייסו נהרג. במהלך כל השבוע נוהלו קרבות בין מורדים מפלגים שונים, במיוחד תומכי אל קאעדה, לבין חיילים אמריקאים ועירקים. האמריקאים מנסים לפגוע בתשתית ההתנגדות בבגדד וגם מחוץ לה. בתוך כך טוען היום ה"גארדיאן" הבריטי שלארה"ב לא הייתה תוכנית ברורה כיצד להתמודד עם המצב שיווצר בעירק אחרי המלחמה.

הפרסומים כשלעצמם אינם חדשים, והם הופיעו בעבר בדוחות מודיעיניים ובחקירות שערך הקונגרס. מה שמעורר חוסר שביעות רצון בבריטניה היא העובדה שטוני בלייר אשר ידע על היעדר המוכנות של ארה"ב, אמר למרות זאת בשנת 2003 שהוא שבע רצון מן התכנון.

לפי דיווחי עוזריו של בלייר, ראש ממשלת בריטניה אמר בחדרי חדרים שהוא יודע שעתיד להיווצר תוהו ובוהו, אבל לדבריו: "אני לא יכול לעשות הכול. זו האחריות של האמריקאים". גורמים אחרים אומרים שבלייר לחץ על בוש חודשים לפני הפתיחה במלחמה לגבש תוכנית ליום שאחרי הפלת סדאם. ארה"ב לא מיהרה לעשות כן ובלייר החליט לשלוח את החיילים הבריטים להילחם בכל זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully