וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטיושות בצפון. רה"מ: לא ניגרר להגיב

שלוש מהקטיושות נחתו בקרית שמונה, אחת נחתה סמוך למפקדת יוניפי"ל. במקום נפגעת חרדה אחת. חיזבאללה: לא ירינו. הערכות: ארגונים פלסטינים ביצעו את הירי

4 טילי קטיושה נורו אחר הצהרים לעבר קרית שמונה ויישובי הצפון. אחת הקטיושות נחתה באזור התעשייה בעיר ופגעה ברכב שחנה בחצר המפעל. רקטה שנייה נחתה בשכונת הוורדים, ואחרת בטיילת. רקטה נוספת נחתה סמוך למפקדת יוניפי"ל בכפר עדייסה. עד עתה ידוע על נפגעת חרדה אחת.

התושבים מתבקשים להישאר בבתיהם, אך לא להיכנס למקלטים או לחדרי הביטחון. מגן דוד אדום העלה את הכוננות לרמתה הגבוהה ביותר, אך במערכת הביטחון לא מעלים בשעה זו את הכוננות הביטחונית ביישובי הצפון.

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בתגובה לירי, כי הוא "רואה בחומרה את האירוע ומתכוון להעלות את הסוגיה בפגישה עם מזכ"ל האו"ם, הצפויה להיערך הערב". בגלי צה"ל דווח, כי בלשכת ראש הממשלה נוטים שלא להגיב בחומרה כרגע, עד שיובהר האם מדובר באירוע חד פעמי. אולמרט, השוהה בוושינגטון, ימשיך לקבל דיווחים מהארץ, ויתייעץ עם השרים.

באף אחת מהנפילות לא נשמעה אזעקה, וגורמים בעיריית קרית שמונה מעריכים כי הסיבה לכך, היא העובדה שהצופרים היו מנותקים. אחרי מלחמת לבנון השניה הצופרים הופעלו ללא סיבה מספר פעמים, וגרמו לבהלה בקרב התושבים, ולכן נותקו על ידי הצבא.

מקור הירי עדיין לא ברור

הירי בוצע ככל הנראה מהיישובים עדייסה וקילה, הסמוכים לקרית שמונה ומטולה. שני כלי הרכב, מסוג מרצדס והונדה הגיעו לאזור, מהם שוגרו הקטיושות. במקום נמצאה רקטה אחת מוכנה לשיגור. תיאור כלי הרכב הופץ לצבא לבנון, ומתבצעות סריקות אחריהם. צבא לבנון אף הקים מחסומים באזור בנסיון לאתר את כלי הרב החשודים.

ארגון חיזבאללה הכחיש כל קשר לשיגור הטילים בהודעה רשמית שהתפרסמה ברשת אל-מנאר. הארגון טוען שאנשים לא נמצאים בדרום לבנון ולכן לא יכלו לבצע את הירי. באל ג'זירה דווח, שגורם בביטחון הלבנוני אישר ש"השיגור בוצע מאזור מאזור הכפר א-טייבה בדרום לבנון". דיווחים אחרים גורסים כי הירי בוצע ממרג' עיון. עם זאת, אף ארגון עדיין לא נטל על על עצמו את האחריות לירי.

רשתות הטלוויזיה דיווחו כי צבא וממשלת לבנון מאשימים את הפלסטינים בירי. קיימת אפשרות שהירי בוצע על ידי ארגון פתח אל איסלאם שנלחם בצבא לבנון בשבועות האחרונים במחנה הפליטים נאהר אל-בארד.

צה"ל פנה בשעה האחרונה ליוניפי"ל ודרש ממנו לאתר את מקור הירי לעבר ישראל ולסכל ירי דומה לעבר יישובים ישראלים בעתיד. ההערכה היא כי בצה"ל מבקשים לראות באירוע תקרית חד פעמית, ולא להגיב.

"לא מופתעים מהירי"

עד ראייה סיפר לוואלה! חדשות: "לאחר שני הפיצוצים הראשונים לא הבנו במה מדובר. אבל בשני הפיצוצים שבאו אחרי כבר שמענו את היציאות מכיוון לבנון. זה היה מפחיד, שמענו את היציאות ולא ידענו איפה זה יפול".

דובר עיריית קרית שמונה דורון שנפר אמר כי בעירייה לא מופתעים מהירי, "החיים בצפון מעולם לא היטיבו עם מי שגר כאן". לדבריו, "מי שחשב שאחרי הנסיגה מלבנון ואחרי המלחמה בקיץ אנחנו נהפוך לשוויץ טעה, והטעה גם את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully