וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי הגאווה חיכו, המפגינים לא הגיעו

17.6.2007 / 20:45

היענות נמוכה להפגנה שנערכה היום בירושלים נגד מצעד הגאווה: מארגני ההפגנה לא הצליחו לגייס רבנים חשובים, ואלפים בודדים הגיעו

היענות נמוכה הערב בקרב המגזר החרדי לקריאה למחות על כוונת הקהילה ההומו-לסבית לקיים את מצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי הקרוב. כעשרת אלפים משתתפים בלבד הגיעו להפגנה שאירגן "הוועד לביטול מצעד התועבה", ומארגני ההפגנה כשלו מלגייס רבנים חשובים. זאת, בעוד שמארגני האירוע ציפו למאות אלפי משתתפים.

בתוך כך דווח, כי המשטרה עשויה לדרוש את דחיית המצעד, עקב המצב הביטחוני. המשטרה אמרה כי ייתכן שלאור המצב, יהיה צורך בפרישת כוחותיה באופן שונה מהצפוי, ולא ניתן יהיה לגייס את 7,000 השוטרים הנדרשים לאבטחת המצעד.

עקב ההפגנה הערב נסגרו לתנועה רחובות רבים בעיר, ובהם רחוב בר אילן, רחוב שמואל הנביא (מגבעת משה ועד רחוב יחזקאל), רחוב חטיבת הראל (מארץ חפץ ועד לסנדריה) ורחוב ירמיהו (מצפניה ועד שמגר).

עוד לפני ההפגנה, הבעירו מפגינים חרדים פחי אשפה ברחוב שמואל הנביא וברחוב הנגר בשכונת מאה שערים בעיר. משטרת ירושלים טיפלה באירועים.

מארגני ההפגנה הודיעו כי הם מצפים להשתתפות של מאות אלפים, אולם משטרת ירושלים העריכה כי מספר המשתתפים יהיה נמוך יותר. במגזר החרדי היו חילוקי דעות סביב המחאה נגד מצעד הגאווה בבירה, שייערך ביום חמישי הקרוב. יש שטענו כי ההפגנות נגד המצעד תורמות לו תשומת לב תקשורתית שאינה רצויה למגזר החרדי.

"ההפגנות האלה לא עוזרות"

ישראל ורטהיימר, דוברו של חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה), אמר היום בשיחה עם וואלה! חדשות, כי חברי הכנסת של יהדות התורה לא מתכוונים להשתתף בהפגנה, או בכל מחאה אחרת נגד מצעד הגאווה. לדבריו, "ההפגנות האלה לא עוזרות בכלום, הן סתם עושות עוד רעש סביב האירוע הזה".

בנוסף, טוען ורטהיימר, ההפגנות המדוברות "חושפות ילדים ובני נוער ממשפחות טובות לנושא התועבה". לדבריו, "אנחנו מאמינים שאפשר לגרום לביטולו של המצעד באמצעים שקטים יותר, בלי לגרום נזק לילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully