וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה: לנצל את המצב ברשות למו"מ

יוני מנדל

17.6.2007 / 10:37

מלך ירדן קורא לארה"ב לעודד הידברות בין ישראל לפלסטינים. אבו מאזן ישביע היום את ממשלת החירום, המורכבת ממקורבים לפתח

"בהסתמך על הסעיף השביעי של חוק היסוד, ובשל כניסתן לתוקף, בתאריך 14 ביוני, של תקנות לשעת חירום, ראש הוועד הפועל של הארגון לשחרור פלסטין, יו"ר הרשות הפלסטינית, המפקד העליון של הכוחות הפלסטינית אבו מאזן מודיע על התקנות הבאות", כך מתחיל הצו הנשיאותי של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שהופץ במהלך הלילה ברחבי הרשות הפלסטינית. הממשלה הפלסטינית תושבע היום בשעה 13:00 במוקאטעה ברמאללה.

בהתייחסו לממשלת האחדות הפלסטינית, אמר עבדאללה מלך ירדן בראיון לסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", כי "הקהילה הבינלאומית צריכה לגלות אחריות, במיוחד בימים רגישים אלו". עבדאללה ציין שהוא אמר את הדברים בשיחת טלפון עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס. לדבריו, הוא "מקווה שהממשל האמריקאי יידע לנצל את המצב ליצירת אווירה של משא ומתן בין הישראלים לפלסטינים, ובמיוחד לאור מפגשם של ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש".

אל הקריאות לפריצת דרך מדינית הצטרף גם בכיר הפתח מוחמד דחלאן. בראיון טלוויזיוני ראשון מאז המאורעות הקשים בעזה אמר, כי "משימתה הראשונה של הממשלה תהיה לדאוג ליציבות ולמשכורות העובדים". כמו כן ציין דחלאן גם את חשיבות הממשלה ב"סיוע לתושבי עזה, אחרי מה שעולל להם חמאס". בראיון לרשת הטלוויזיה אל-ערביה אמר דחלאן, כי יש גם חשיבות רבה בחתירה לפריצת דרך פוליטית. בדבריו האשים דחלאן את חמאס ש"התירו את דמם של הפלסטינים".

חמישה שרים כבר פורסמו

צו ממשלת החירום מסמל את תחילתה של דרך פוליטית חדשה ברשות הפלסטינית, שלא ברור מה יהיו תוצאותיה, או כמה זמן תאריך ימים. בצו הרשמי נכנסת למעשה לתוקפה ממשלת החירום הלאומית הפלסטינית, וכל הצדדים הלוקחים בה חלק מחוייבים לחוקיה ואמנותיה.

בתוך כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי לפי מקור יודע דבר ראש הממשלה המיועד של ממשלת החירום סלאם פיאד ימנה באופן ודאי את חמשת השרים הבאים: למיס אל-עלמי, בת 48, חברת הוועדה המייעצת של אוניברסיטת אל-קודס הפתוחה וחברת ועדת הבחירות הפלסטיניות תמונה לתפקיד שרת המשפטים. עבד אל-רזאק אל-יחיא, בן 78, פעיל ותיק בוועד הפועל של אש"ף, מקביל בדרגתו לאלוף, וחבר בצוות המשא ומתן הפלסטיני בשיחות אוסלו.

מאהר אל-מסרי, לשעבר שר הכלכלה, המסחר והתעשייה הפלסטיני. סעדי אל-כרנז, שר התחבורה של ממשלת האחדות הפלסטינית. כמו כן יכהן בממשלה סמיר אל-עבדאללה, עליו לא צוינו פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully