וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה ראדה התפרצה על עד במשפט רצח בתה

שרון נובק

17.6.2007 / 16:36

היום נפתח שלב ההוכחות במשפטו של הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה, רומן זדורוב. סנגוריו ינסו להוכיח שהודאתו הושגה באופן פסול

בבית המשפט המחוזי בנצרת נפתח הבוקר שלב ההוכחות במשפטו של רומן זדורוב, המואשם ברצח הנערה תאיר ראדה. זדורוב נעצר בדצמבר 2006 בחשד שרצח את ראדה בבית הספר "נופי גולן" ב[[קצרין]]. הוא הודה במעשה ושחזר אותו, אך חזר בו מהודאתו לאחר יומיים.

בדיון הפתיחה העיד ראש צוות החקירה רב פקד יורם אזולאי, ותיאר את השתלשלות החקירה המשטרתית. אזולאי התמקד בכיוון החקירה המרכזי, לפיו, רומן זדורוב רצח את ראדה ולא התייחס לכיווני חקירה אחרים.

אמה של תאיר אילנה ראדה התפרצה במהלך עדותו של אזולאי. עו"ד שירה מרוז, המייצגת את משפחת ראדה, סיפרה כי כבר בתחילת עדותו, הציג אזולאי תמונות של גופת הנערה ושל זירת הרצח. הוא הפנה את התמונות לעבר הקהל, בו ישבו ההורים אילנה ושמואל. ראדה הנסערת דרשה מאזולאי להפסיק להציג את התמונות, ולהתגרות, כלשונה, בבני המשפחה היושבים באולם.

בהזדמנות נוספת התפרצה ראדה, כשאזולאי טען בעדותו כי זירת הרצח נשמרה סטרילית במשך מספר ימים. ראדה טענה שהיתה בזירת הרצח, ומצאה אותה פרוצה.

"אין מניע, אין כלי נשק"

בפתח משפטו בחודש שעבר אמר זדורוב: "אני מאמין שצדקתי תצא לאור". פרקליטיו, עו"ד דוד וגליל שפיגל, ינסו להוכיח, כי האמצעים שהופעלו בדרך להודאה היו פסולים. הם ידגישו כי זדורוב מסר מספר גרסאות שונות, ולא ידע לומר היכן סכין הרצח. הסנגורים ינסו להתבסס על המרכיב הפסיכולוגי שיסביר את הודאת זדורוב.

ביקורת רבה נשמעה מאז מעצר זדורוב, מצד פרקליטיו ומצד משפחת ראדה, על אופן התנהלות חקירת המשטרה והגשת כתב האישום. לדבריהם, כתב האישום מתבסס על ממצאים נסיבתיים בלבד ועל הודאתו הראשונה של זדורוב. המשטרה מתקשה לזהות את המניע של זדורוב לרצח, ואין בידיה כלי נשק או ממצאים פיזיים אחרים הקושרים אותו לרצח.

על פי כתב האישום, ב-6 בדצמבר 2006, עקב זדורוב אחרי ראדה, שהלכה לשירותים. כשניסתה לסגור את הדלת, הוא עצר בעדה, שלף סכין יפנית שנשא על חגורת מכנסיו, שיסף את גרונה, ודקר אותה בצוואר, בחזה, בפנים ובידיים. כתוצאה מהדקירות נגרם לראדה דימום מאסיבי, שהביא למותה.

כתב האישום מייחס לזדורוב גם העלמת ראיות ושיבוש הליכי משפט. לאחר הרצח, נטען, נעל זדורוב את דלת תא השירותים מבפנים, טיפס על גופתה של ראדה, וקפץ מחלון התא. אחר כך, שטף את הסכין, ניקה את הדם, והחליף בגדים. להב הסכין ומכנסיו של זדורוב לא נמצאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully