וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממטעני חבלה במצעד הגאווה

שרון נובק

17.6.2007 / 12:47

ביום חמישי תכריז המשטרה על כוננות-על בכל הארץ. צפויים עימותים אלימים ומעצרים המוניים, וכן גובר החשש מארועי דקירה וחטיפות

לקראת [[מצעד הגאווה]] המתוכנן לצעוד במרכז [[ירושלים]] ביום חמישי הקרוב, אספה משטרת ישראל מידע מודיעיני על כוונות גורמים קיצוניים המתנגדים למצעד לשבש את המצעד ולפגוע במשתתפים. ב[[שב"כ]] ובמשטרה אף חוששים משימוש במטעני חבלה. ביום המצעד צפויה המשטרה להכריז על כוננות-על בכל רחבי הארץ, ולהתפרס בכוחות מתוגברים בירושלים, בבני ברק ובצפת.

ב"מעריב" דווח, כי במשטרה מתחזקת ההערכה ששלושה מטעני חבלה, שנתגלו בשנה האחרונה בירושלים, בהתנחלות עלי ובאזור בית שמש, הונחו על ידי התארגנות קיצונית המתנגדת למצעד. כמו כן, חוששים במשטרה מפני ארועי דקירה, כפי שקרה במצעד בבירה לפני שנתיים, חטיפה או התבצרות עם בני ערובה.

מאות מקומות פונו בבתי המעצר

המשטרה נערכת להתמודד עם חסימות כבישים בשכונות החילוניות בירושלים, חסימת כביש ירושלים-תל-אביב, הפגנת ענק ברמת אביב והשחתת בתי עסק הפועלים בשבתות.

הערכות המשטרה מתבססות על מידע שפורסם בכלי התקשורת, התבטאויות של רבנים בכירים ופרסומים על גבי [[פשקווילים]], שנתלו בשכונות החרדיות ברחבי הבירה. ב"הארץ" דווח, כי המשטרה צופה עימותים אלימים ומעצרים המוניים. מאות מקומות כליאה פונו בבית המעצר בירושלים, ועוד 300 מקומות בכלא מעשיהו. ביום המצעד יאבטחו מעל ל-7,000 שוטרים וכוחות היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור את המצעד, שיצעד לאורך פחות מ-500 מטרים.

יו"ר אגודת ההומואים והלסביות מייק המל האשים היום את המשטרה על שבהססנותה היא זאת שהזמינה את התלהמות החרדים. לדבריו, המשטרה משדרת מסר כפול לחרדים, ורומזת להם שככל "שייצרו יותר בלגן ויפחידו את הצועדים", כך יגברו הסיכויים לביטול המצעד. "אני מצפה כי הממשלה והמשטרה יגיבו בכל הכוח כנגד ההסתה החרדית וכוונת האלימות שלהם", סיכם המל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully