וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מחנה פליטים בדואי מול הכנסת

17.6.2007 / 8:44

בחודש האחרון הרסה הממשלה כ-20 בתים בכפרים בדואים בלתי מוכרים בנגב. "אם השרים יראו אותנו כל בוקר, אולי יפסיקו להתעלם מאיתנו"

"המועצה האזורית לכפרים הבדואים הבלתי מוכרים" מאיימת להקים בשבוע הבא מחנה פליטים בגן הוורדים בירושלים, מול בניין הכנסת, במחאה על הריסת הבתים הנרחבת ב[[מגזר הבדואי]] בנגב. במחנה ייושבו מאות משפחות מהיישובים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב שבתיהן נהרסו בשנה האחרונה.

ברחבי הנגב ישנם כ-45 [[כפרים בדואים בלתי מוכרים]]. המדינה מסרבת להכיר בהם, ולכן אינה מחברת אותם לתשתיות בסיסיות כמו מים, חשמל וטלפון - וכמו כן, אינה מפעילה בהם תחבורה ציבורית. בנוסף, המדינה הורסת בכפרים אלה מאות בתים מדי שנה, בטענה כי הם נבנו לא כחוק.

יו"ר "המועצה האזורית לכפרים הבדואים הבלתי מוכרים" חסיין אלעראפה אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי רק בחודש האחרון נהרסו קרוב לעשרים בתי מגורים בכפרי הבדואים בנגב. "היו השנה גם חודשים גרועים יותר. הריסת הבתים היא מדיניות שיטתית שנמשכת כבר שנים, אבל היא עוברת בשקט, הציבור הישראלי אדיש. אנחנו רוצים לעורר מודעות לבעיה".

"הממשלה מתעלמת מאיתנו"

אלעראפה טוען כי המועצה בראשה הוא עומד, יחד עם ארגוני זכויות אדם נוספים, שלחה השנה מספר מכתבים בנושא למשרדו של ראש הממשלה. "הצענו פתרונות יצירתיים לבעיה של הכפרים הבלתי מוכרים בנגב", הוא אומר.

"צריך לזכור - מדובר בכפרים שחיים בהם מאות אנשים, אבל הממשלה מסרבת להכיר בקיומם ואינה דואגת להם לתשתיות בסיסיות. לצערי, אף אחד מהמכתבים שלנו לא זכה לתשובה".

לדבריו, "אם הממשלה תמשיך להתעלם מאיתנו - אנחנו נבוא עד ירושלים. הם יראו אותנו כל בוקר בדרך למזנון הכנסת, אולי אז יתחילו להתייחס אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully