וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הפלסטינית תושבע היום

יוני מנדל

16.6.2007 / 22:50

סלאם פיאד, שמונה לראש ממשלת החירום, סיים לגבש רשימת שרים ללא אנשי חמאס. הארגון הודיע שאינו מתכוון לסור למרות הממשלה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להשביע היום בשעה אחת בצהריים ברמאללה את ממשלת החירום הפלסטינית, בראשותו של שר האוצר הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד.

סוכנות הידיעות הרשמית הפלסטינית דיווחה, כי פיאד יחזיק כנראה גם בתיק האוצר. עוד דווח, כי תיק החוץ הוצע לזיאד אבו עמר, שהחזיק בו גם בממשלת הניה, אך הוא טרם מסר תשובה סופית. המעמד המוביל לשר הפנים הוא עבד ראזק יחייא ששימש בתפקיד בעבר בממשלת עראפת. מקורבו של אבו מאזן נביל עמר ציין, כי בממשלה יישבו 11 שרים, מרביתם "טכנוקרטים עצמאיים", וכי לא יהיו בממשלה אנשי חמאס.

דובר חמאס סמי אבו זהרי אמר, שתנועתו מתנגדת להחלטת אבו מאזן להקים ממשלת חירום, וכי חמאס אינו מתכוון לסור למרות הממשלה החדשה.

בתוך כך דיווח העיתון אל-קודס אל-ערבי, היוצא לאור בלונדון, כי מוחמד דחלאן מכין תכנית חירום נגד פעולת חמאס בעזה, בנסיון להשיב את הבטחון לרצועה. דחלאן, יועצו של אבו מאזן, עדכן את ירדן בתכניתו.

ראש המודיעין המצרי עומר סולימן נזף בדחלאן על הקריסה המהירה של הפתח ברצועה. בקול ישראל דווח כי סולימן הטיל את האחריות למצב ברצועה על דחלאן, ותהה "כיצד הצליחו אלפים בודדים מפעילי חמאס, להביס יותר מ-20 אלף אנשי פתח".

בגדה חודשו הפעולות נגד חמאס

היום השתלטו מאות פעילי פתח חמושים על מוסדות חמאס בגדה המערבית, בהם הפרלמנט ומשרדי ממשלה, תלו עליהם דגלי פתח וירו באוויר. בחמאס האשימו, כי אנשי פתח מנסים לבצע טיהור בגדה, ואולם בגדודי חללי אל אקצא אמרו, כי על חמאס מוטלת האחריות לזליגת המתח מהרצועה לגדה.

התפתחויות אלו באו, לאחר שהבוקר הודיע פתח על הפסקה כללית של פעולות נגד חמושי חמאס ומתקניו בגדה המערבית ועל שחרור חמושי חמאס שנעצרו על ידי פתח בימים האחרונים.

בנוסף, תנועת פתח סירבה להצעתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, לקיים דו שיח. אחמד עבד אל-רחמן, בכיר בפתח, אמר בראיון לרשת אל-ג'זירה, כי "אין לנו כוונה לשאת ולתת עם אלו שביצעו הפיכה. אין לנו כוונה לדבר עם אלו המדברים דרך רציחות. אין לנו כוונה לדבר עם אלו שקראו תיגר על החוק הפלסטיני ועל הלגיטימיות של המשטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully