וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: נביא לשחרור ג'ונסטון

יוני מנדל

16.6.2007 / 10:42

לפי דיווחים, הניה אמר כי נצחון החמאס יקל על שחרור כתב ה- BBC החטוף. מקורב למו"מ: הוא ישוחרר ביממה הקרובה

"גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, החלה במאמצים לשחרורו של העיתונאי הבריטי אלן ג'ונסטון שנחטף בחודש מרץ", כך עולה מכרוז השל התנועה וכפי שמפורסם בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון.

לפי הדיווח, ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה התייחס לנושא ואמר ש"ניצחונה הצבאי של חמאס ברצועת עזה, יהפוך את שחרורו של הכתב הבריטי לקל יותר". את הדברים אמר הניה לעיתון הצרפתי לה-פיגארו. לדבריו, "אנו נשיב את החוק והסדר לרצועת עזה".

ככל הנראה, תנועת חמאס עושה כעת מאמצים בלתי נלאים על מנת לשחרר את ג'ונסטון, וזאת מתוך רצון להוכיח שהיא בעלת השליטה ברחובות העזתים. הניה היה מאוד רוצה להוכיח שברגע שתנועתו מקבלת את היכולת הביטחונית – יכולים אנשיה גם להביא להשלטת הסדר ברצועה והפסקת האנרכיה הביטחונית.

ג'ונסטון: מתייחסים אלי היטב

כתב "הארץ", אבי יששכרוף מוסיף:

חוטפיו של כתב רשת ה-BBC הבטיחו לשחררו בתוך 24 שעות - כך אמר מקורב למשא ומתן. מוקדם יותר אמרו דוברי חמאס, שהשתלט בימים האחרונים על רצועת עזה, כי בכוונתם לפעול לשיחרורו המיידי של ג'ונסטון, שנחטף ב-12 במרץ.

לפני כשבועיים פורסמו תמונות של ג'ונסטון, לראשונה מאז שנחטף. "מצב בריאותי טוב, חוטפי מתייחסים אלי היטב"; כך נשמע ג'ונסטון בצילומי וידאו שפורסמו באתר אינטרנט איסלמי בשם "אל-איחלאס". ג'ונסטון קרא להסרת הסנקציות מעל הרשות הפלסטינית, וטען כי הכיבוש הישראלי גורם לסבל לאזרחים פלסטינים. תאריך הצילומים אינו ידוע.

על הצילומים הופיע סמל "צבא האיסלם", הארגון הפלסטיני המזוהה עם חמולת דורמוש, ומעורב גם בחטיפת החייל גלעד שליט. "שוביי מתייחסים אלי טוב מאוד", אמר. "הם מאכילים אותי היטב, לא השתמשו נגדי באלימות בכלל ובריאותי טובה".

בהמשך דיבר על הסבל שחווים הפלסטינים: "במשך שלוש שנות שהותי בשטחים הפלסטינים הייתי עד לסבל עצום שעובר על העם הפלסטיני. סבל זה אינו מקובל. כל יום נעצרים ונכלאים אנשים באופן בלתי מוצדק, אחרים נהרגים. המצב הכלכלי גרוע, בעיקר בעזה. יש ייאוש לאחר 40 שנה של כיבוש ישראלי הנתמך על ידי המערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully