וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ימנה ממשלת חירום זמנית

יוני מנדל

15.6.2007 / 21:43

יו"ר הרשות הפלסטינית מינה את שר האוצר לשעבר סאלם פיאד לראשות הממשלה הפלסטינית. חמאס שיחרר את בכירי פתח שנעצרו לפנות בוקר בעזה

ייו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע בצהריים כי הוא ממנה את סאלם פיאד לתפקיד ראש הממשלה הפלסטינית במקומו של איסמעיל הניה. כך דיווחו סוכנויות הידיעות.

"בכירי פתח שנעצרו על ידי חמאס ושהיה חשש לחייהם הוחזרו בריאים ושלמים ונמסרו לידי מפקד פתח בעזה אחמד חילס", כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". עשרות בכירי פתח, ביניהם מפקד הביטחון הלאומי ג'מאל כאייד, מפקד המשמר הנשיאותי ומזכיר פתח ברצועה נחטפו בשעות הבוקר על ידי חמושים מחמאס. החשש היה שגורלם יהיה דומה לזה של סמיח אל-מדהון, קצין הביטחון המסכל, שהוצא אמש להורג לעיני מצלמות טלוויזיית אל-אקצה, השייכת לארגון חמאס.

שחרורם של העצורים התרחש שעה קלה לאחר מסיבת עיתונאים שקיים אבו עוביידה, דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. אבו עוביידה הבהיר בדבריו, כי לאנשי פתח תוענק חנינה והם ישוחררו. העשרה נעצרו במבצע "לאיתור מבוקשים ובוגדים" שביצע חמאס בעזה החל משעות הבוקר המוקדמות.

"חמאס הוא מפלגת טליבאן"

חמאס המשיך היום את השתלטותו על רצועת עזה. לפי הדיווחים, אנשי חמאס המשיכו היום בפעילותם מאמש – ביזה, הרס ופיצוץ מפקדות פתח ברצועה. מתרבים גם הדיווחים על מעשי ביזה במשרדי לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, על חוף ימה של עזה.

בתוך כך, במהלך היום השתלטו חמושי חמאס על בניין הטלוויזיה הפלסטינית "פלסטין". אנשי חמאס פרצו למקום ובאיומים החלו לשדר שידורי תעמולה. מנהל מחלקת החדשות ב"פלסטין" אחמד אל-ערידי אמר, כי "מדובר בפירטיות לשמה. אפילו ישראל מאפשרת לאירן לשדר בחופשיות, מדוע חמאס לא מאפשרים לבני עמם לשדר?".

השוואות דומות עשה מוחמד עבד אל-נבי, ממפקדי פתח בעזה. לדבריו, "חמאס הוכיחו שהם מפלגת טליבאן. הם הוכיחו שהם לא בני תרבות. אפילו ארצות הברית עשתה משפט ראווה לסדאם חוסיין, והם מרשים לעצמם לחסל את בני עמם ללא משפט. הם חושבים שהם נציגי האל עלי אדמות, אך לא כך הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully