וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ ביטל נסיעתו לפריס בשל המצב בעזה

15.6.2007 / 13:00

ישראל תשקול הפשרת כספי הרשות בעקבות ההחלטה לפרק את הממשלה המשותפת עם חמאס. רה"מ יוצא בסוף השבוע לארה"ב

שר הביטחון עמיר פרץ ביטל את נסיעתו לצרפת ביום ראשון, עקב המצב בעזה ונסיעתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לארצות הברית. בגלי צה"ל דווח כי פרץ היה אמור לפתוח את הביתן הישראלי בסלון האווירי בפריס. הנסיעה בוטלה עקב ביקורת רבה שנמתחה על החלטתו לעזוב את הארץ דווקא כשהמצב בעזה כל כך חמור. גם שרת החוץ ציפי לבני תקדים את שובה מסבב פגישות באירופה בשל ההסלמה ברצועה.

כתבי "הארץ", אלוף בן ושמואל רוזנר:

בעקבות החלטתו אתמול של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על פיזור ממשלת האחדות, ישראל צפויה לשנות את ההתייחסות לרשות הפלסטינית ולממשלת החירום שתקום. מקורות מדיניים בירושלים העריכו אתמול כי ישראל תגלה גמישות בהפשרת כספי המיסים המוקפאים של הרשות. ראש ממשלת הרשות הפלסטינית איסמעיל הנייה, הודיע הלילה כי הוא דוחה את החלטת אבו מאזן, שהתקבלה בעקבות השתלטות חמאס על רצועת עזה.

לדברי המקורות המדיניים, ההסתייגות הישראלית מהעברת כסף נבעה מהשותפות עם חמאס, וברגע שהשותפות פורקה "התייחסותנו תהיה שונה". ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ייפגש ביום ראשון בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, וביום שלישי בוואשינגטון עם הנשיא בוש, וידון עמם במצב בעזה. בממשל האמריקאי התגבשה בימים האחרונים הסכמה על דרך הפעולה הרצויה בעקבות אירועי השבוע בעזה.

הסכמה בין ישראל וארה"ב

לפי מקורות אמריקאים, ישראלים ופלסטינים שעסקו בנושא, יציגו לאולמרט, בשבוע הבא את עקרונות תפיסתם, לפיהם "יש לבודד את עזה כבעיה נפרדת שמצריכה טיפול פרטני של הקהילה הבינלאומית". שיחות מוקדמות שנערכו בנושא מעלות כי שוררת מידה של הסכמה בנושא בין ארה"ב, ישראל והפלסטינים.

עמדת אולמרט דומה לעמדה האמריקאית והוא מתכוון לנקוט מדיניות בידול בין הרצועה לגדה. "רצועת עזה תבודד והיחס אליה יהיה כאל ישות עויינת אך ישראל תמשיך בשיתוף הפעולה עם אבו מאזן והמתונים בגדה ואולמרט רואה בכך אינטרס ישראלי", מסרו מקורות בירושלים. לדבריהם, "מהרגע הראשון התרענו שזו ממשלת חמאס שלא תחזיק מעמד ושהקמתה משרתת את הקיצונים ושאסור להסיר את הבידוד מעליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully