וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: חמאס לא יקים מדינה נפרדת בעזה

15.6.2007 / 10:06

רה"מ הפלסטיני דחה את החלטת אבו מאזן לפטרו. ארצות הברית הודיעה כי היא רואה בגדה המערבית ובעזה שתי יישויות נפרדות

ראש הממשלה הפלסטינית איסמעיל הניה הודיע הלילה במסיבת עיתונאים בעזה כי ישאר בתפקידו, וימשיך להנהיג את ממשלת האחדות. הוא דחה את החלטת יו"ר הרשות אבו מאזן לפטרו, ואף הגדיר אותה נמהרת.

אמש הודיע אבו מאזן כי הוא מפרק את ממשלת האחדות הפלסטינית, ומפטר את הניה מתפקידו, בעקבות השתלטות חמאס על רצועת עזה.

הניה אמר במסיבת העיתונאים שאין בכוונתו להכריז על מדינה ברצועת עזה, ואף קרא לאנשי חמאס להפסיק את מעשי האלימות. עם זאת, האשים הניה את אנשי פתח בהצתת האלימות ברצועה. "הפשעים שביצעו אנשי אבו מאזן אילצו את חמאס לכבוש את רצועת עזה, ולחלוש על מתחם הנשיאות", אמר.

"לא רוצים למחוק את פתח"

משרד החוץ האמריקאי מסר הבוקר הודעה לפיה בעקבות השתלטות חמאס על רצועת עזה, יש לראות את השטחים הפלסטינים כשתי ישויות שונות, הרצועה והגדה. ארה"ב תנסה לבודד את עזה מיהודה ושומרון, ותמשיך לפעול למען חיזוק אבו מאזן והפתח.

ריבחי רנטיסי, פעיל חמאס מרכזי ברצועה, אמר היום בראיון לגלי צה"ל, כי רצועת עזה תחת שלטון חמאס לא תהיה בת חסות של אירן, אלא יישות פלסטינית עצמאית. בנוגע לגורלם של אנשי הפתח ברצועה אמר רנטיסי: "אנחנו לא רוצה למחוק את פתח מהמפה".

בתוך כך, החלו אנשי פתח לפעול הלילה נגד אנשי חמאס ברחבי יהודה ושומרון, בנסיון למנוע את השתלטותם באזור. הפעילים השליכו ריהוט מחלון בית הפרלמנט של חמאס ברמאללה, והציתו משרד של הארגון. מוקדם יותר ירו אנשי פתח למוות באיש חמאס בשכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully