וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: השלמנו את כיבוש הרצועה

יוני מנדל

14.6.2007 / 20:23

האנרכיה ברשות נמשכת: חמאס הודיע כי בניין המודיעין, מפקדת כוחות אבו מאזן ותחנת המשטרה נכבשו ועולים בלהבות

יום נוסף של אלימות עובר על העיר עזה. כפי הנראה, המציאות החדשה שמתעצבת שם אינה דומה לשום התרחשות בעבר. בשעות אלו ממשיכים חמושי חמאס לכתר את מפקדת המודיעין הפלסטינית ואת בניין ה"סראיה", מפקדת כוחותיו של יו"ר הרשות אבו מאזן. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי אנשי חמאס כבר הודיעו שכיבוש בניין המודיעין הושלם. עוד טוען חמאס, כי רצועת עזה נכבשה - "זהו השחרור השני, בפעם הראשונה שוחררה עזה מהמתנחילם, והפעם מהבוגדים".

לפי הדיווח, ביממה האחרונה ספגה המפקדה טילי RPG ופצצות מרגמה ועשרות מבכירי המודיעין הפלסטיני נשבו על ידי חמושים מפתח.

מתרבים הדיווחים אודות הנזקים שנגרמו לבניין ה"סראיה", סמל שלטונו של אבו מאזן ברצועה. מספר בניינים באזור כבר עלו באש, וככל הנראה הכניעה הסופית קרובה. דיווח נוסף מעיד על כך שגם תחנת משטרת עזה במערב העיר, סמל שלטוני נוסף, היה מטרה לתקיפות חמאס. "חלק גדול מהמבנה עלה בלהבות וקרס", נכתב.

ערוץ הטלוויזיה אל-אקצה של חמאס מדווח, כי בזכות הפעולות המוצלחות ברחו וגורשו בכירים מפתח מרצועת עזה. לפי הדיווח, כל ההנהגה הצבאית הבכירה של פתח מצאה מקלט במלון ברמאללה. בנוסף לכך, מדווחת אל-אקצה על גירוש ללב ים של שני בכירים מפתח. מדובר בדובר הסיעה תאופיק אבו חוסה ויו"ר ועד מקצועי בעזה עאטף בכר, שלפי הדיווח ברחו לים אחרי שחמושי חמאס רדפו אחריהם וביקשו להורגם.

פתח: נשיב לחמאס כגמולם

הפגיעה ב"סראיה" ובתחנת המשטרה הם המשך לפגיעה של חמושי חמאס במפקדות של פתח ברצועת עזה, והשיא – בכיבוש מפקדת הביטחון המסכל היום בצהרים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן" מדווחת, כי בכיבוש המפקדה נהרגו 14 אנשי הביטחון המסכל, הכפוף לאבו מאזן. חלק מהם הוצאו להורג על ידי אנשי חמאס.

תגובת חמושי פתח לארועים מתרכזת בגדה המערבית. החל משעות הבוקר תקפו חמושים מפתח אנשי חמאס בגדה המערבית ומוסדות המזוהים עם התנועה. לפי הדיווחים, 36 אנשי חמאס נעצרו היום בגדה המערבית בגל של מעצרים שבוצעו באזור ג'נין, בית לחם, רמאללה ושכם.

אבו-עודיי, בכיר בגדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של פתח, אמר בראיון, כי "חמאס הפכה לתנועה לא חוקית פוליטית אחרי הפשעים שביצעה". לדבריו, "אי לכך אנו נדאג לסגירת משרדי התנועה בגדה המערבית ונמנע באופן מלא את פעילות התנועה בגדה". אבו-עודיי איים על תנועת חמאס באומרו "התנועה הזו, שהורגת את אחינו בעזה, ששורפת את מפקדותיהם, שמאלצת אותם להרים ידיים כשהם עירומים, התנועה הזו בקרוב תשתה מאותה הכוס בדיוק". לדבריו, "בקרוב נעשה לחמאס בגדה מה שחמאס עושה לנו בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully