וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מקדם את נשיאות פרס בברכה ומבוכה

שי אילן

14.6.2007 / 16:22

העיתונים זוכרים לפרס את חסד פרס נובל, אבל גם את כינויי הגנאי של רבין. מרקל שלחה ברכות, גם מלך ספרד אבל מה עם ג'ורג' בוש?

שנים אמרו לנו ששמעון פרס הוא השגריר הטוב ביותר של ישראל בעולם, שבעוד שכאן מתייחסים אליו בעיקום אף, בחו"ל הוא סוגר אולמות ונישא על כפיים. בדקנו עבורכם מה אומרת התקשורת הזרה ומה אומרים מנהיגים על הנמבר וואן החדש שלנו.

ובכן, אין אחידות בסיקור העולמי של בחירתו של פרס. הניו יורק טיימס למשל דיווח על בחירתם של פרס ושל אהוד ברק בכתבה אחת. לעומתם, NPR, רשות השידור האמריקאית פתחה את המהדורות בנשיא הישראלי. באתר האינטרנט שלה היא גם הוסיפה פרשנות תחת הכותרת: "שמעון פרס לובש כובעים של משכין שלום ושל חתרן". בפרשנות הם מוסיפים לו גם תארים של "מדינאי בכיר" ו"לוזר מתמיד". הלוס אנג'לס טיימס והוושינגטון פוסט מזכירים את היוקרה הדועכת של המשרה, בעקבות תקופת כהונתו של משה קצב.

מה עם טלפון מבוש?

עיתונים רבים עוסקים בבחירתו של פרס כניצחון של אהוד אולמרט. לעומת זאת, כמעט אין כלי תקשורת שלא טורח לציין את כל הפעמים שפרס נכשל כאשר הזכייה הייתה לכאורה בטוחה. היו כלי תקשורת שזכרו לפרס את יום הולדתו ה-80 האקסטרווגנטי, שבו נכחו ביל קלינטון ומיכאיל גורבצ'וב ואת הברכות ששלחו לו אז ג'רי סיינפלד וודי אלן. הברכה של אלן נחקקה בזיכרון העיתונאים היטב: "זוהי ברכה של יהודי רע ליהודי גדול באמת".

מנהיגי העולם היו כמובן ציניים פחות. אנגלה מרקל הזכירה את "השגיו הרבים בתהליך השלום במזרח התיכון ופרס נובל שבו זכה". חוסני מוברק ממצרים התקשר לטפוח על השכם וכך גם המלך חואן קרלוס ונשיא קרואטיה סטייפן מסיץ'. אבל מה עם צרפת, שפרס הוא יקירה, דובר שפתה וחתום על הרומנים של ישראל איתה בעבר? אף מילה בינתיים, לפחות לא בעיתונות.

גם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ככל הידוע לנו לא הרים טלפון. אולי יש מבול של טלפונים מן העולם בלשכתו של פרס והוא לא מעדכן אותנו. בעינינו זה תמוה, אבל אנחנו נשאיר לכם את הפרשנות ואת הספקולציות לגבי הסיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully