וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: נתייחס לכוח בינ"ל ככוח כיבוש

14.6.2007 / 10:42

אנשי אבו מאזן החלו בגל מעצרי פעילי חמאס בגדה, בעקבות השתלטות חמאס על הרצועה. אבו מאזן עצמו צפוי לצאת היום בהודעה "דרמטית"

חמאס הודיע היום כי יסרב לכל הצבת כוח בינלאומי ברצועת עזה או על גבול עזה-מצרים. דובר חמאס סמיר אבו זהרי אמר כי הארגון יתייחס לכל כוח כזה, אם ישלח, כאל כוח כיבוש. זאת לאחר שמזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר הלילה כי ישקול לשלוח כוח רב לאומי לרצועת עזה.

אחר מספר ימים של לוחמה קשה, שבמהלכם נהרגו יותר מ-80 בני אדם, חמאס שולט כעת באופן מוחלט ברצועת עזה. אלפי לוחמי [[פתח]] בעזה נכנעו אתמול, ורבים מהם מוחזקים במחנות מעצר של חמאס. בכירי הפתח מודים כי הפסידו בקרב על הרצועה.

בקול ישראל דווח הבוקר כי מאות אנשי פתח בעזה - בהם גם חברים בכירים בתנועה - פנו בימים האחרונים לישראל בבקשה לארגן מבצע חילוץ המוני של תומכי פתח מהרצועה. על פי הדיווח, אנשי הפתח מבקשים מישראל שתחלץ אותם דרך הים, מכיוון שהם חוששים לחייהם - זאת לאחר שהנהגת חמאס דחתה אמש את כל הצעותיו של אבו מאזן להפסקת אש.

בהמשך היום צפוי אבו מאזן לשאת הודעה פומבית, שמקורביו מגדירים אותה כ"דרמטית". ככל הנראה, יו"ר הרשות יודיע על פירוק ממשלת האחדות הפלסטינית. בתוך תנועת הפתח, גוברת הביקורת על אבו מאזן על התמודדותו עם המשבר ברצועה, בטענה כי הוא נוקט בגישה פייסנית ורכה כלפי חמאס.

אלפי לוחמי פתח נכנעו

כתב "הארץ" אבי יששכרוף מוסיף:

אנשי כוחות הביטחון הכפופים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החלו לבצע גל מעצרים של פעילי [[חמאס]] בגדה המערבית. זאת לאחר שאתמול הפעילו אנשי הפתח לחץ כבד על אבו מאזן להורות למנגנוני הביטחון לפגוע בכל סמלי חמאס בגדה בעקבות המתקפה המאסיבית של חמאס ב[[רצועת עזה]]. בשכם היו אתמול כמה מקרים של חטיפה ותקיפה של פעילים המזוהים עם החמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully