וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מציגה: "הציפור הגדולה בהיסטוריה"

14.6.2007 / 8:00

חוקרים גילו אובנים של דינוזאור דמוי ציפור באורך שמונה מטרים, ששקל 1.4 טון. הם מעריכים כי הציפור חיה לפני כ-85 מיליון שנים

תגלית חשובה בסין: צוות חוקרים גילו מאובנים של דינוזאור ענק, דמוי ציפור, שחי לפני כ-85 מיליון שנים. הדינוזאור המדובר, אשר מת ככל הנראה לאחר אחת עשרה שנות חיים, שקל כ-1.4 טון ואורכו היה כשמונה מטרים. המדענים העניקו לחיה הקדומה את השם "אובירפטור" (Oviraptor).

בתחילה לא חשבו החוקרים כי המאובנים הגדולים שמצאו היו שייכים לציפור - קשה היה להאמין, אמר אחד מהם, שיצור כל כך גדול יכול לעוף. הם חשבו כי גילו סוג חדש של טירנוזאורוס רקס.

ההערכה כי האובירפטור לא הצליח לעוף התגלתה כנכונה, אלא שבין המאובנים נמצאו נוצות רבות - מה שהבהיר לחוקרים כי החיה הקדומה הייתה ציפור, למרות שלא הייתה יכולה לעוף. בנוסף, לאובירפטור לא היו שיניים - אבל ניתן לראות בבירור שהיה לו מקור.

"מדובר בתגלית מפתיעה", אמר אחד מהחוקרים במסיבת עיתונאים בבייג'ינג, שבמהלכה הוצג לציבור דגם של הדינוזאור. לדבריו, "רוב הדינוזאורים דמויי הציפורים שהתגלו עד היום, היו קטנים מאוד. האובירפטור, לעומת זאת, הוא ענק - ככל הנראה מדובר בציפור הגדולה ביותר שנמצאה עד כה".

מאובני האובירפטור נתגלו סמוך לעיר ארנהוט שבמחוז מונגוליה הפנימית. העיר, שלאורך השנים נחשפו בסביבתה מאובני דינוזאורים רבים, ידועה בכינוי "עיר הדינוזאורים". תושביה מקווים כי כעת, הגילוי החשוב ימשוך אליהם תיירים ומדענים סקרנים מרחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully