וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מחאה על שחרור נאצי ממאסר בית

13.6.2007 / 18:18

אריך פריבקה, שהיה קצין באס-אס רצח 335 בני אדם ליד רומא, ונשפט למאסר עולם. שוחרר מטעמי בריאות וכעת מתכוון לצאת לעבוד

זעם בקהילה היהודית ברומא: אריך פריבקה, קצין לשעבר באס-אס שהורשע בפשעי מלחמה ונשפט למאסר עולם, יוכל כעת לצאת ממאסר הבית בו הוא נתון, לעבודה. הרוצח הקשיש, בן ה-93 כיום, נשפט ב-1998 ובית המשפט התיר לו לרצות את העונש בביתו, מפאת גילו. כעת יתאפשר לו לעבוד במשרד עורך הדין שפעל למען שחרורו. על פי הפסיקה הוא יכול לצאת לעבודה "כל יום, בחופשיות" ולעשות את "הנחוץ מבחינת צרכיו היום יומיים", כלומר גם לאכול מחוץ לעבודה.

פריבקה, שהוסגר מארגנטינה אליה ברח אחרי המלחמה, רצח 335 בני אדם ליד רומא. הוא ביצע את המעשה כנקמה על התקפות של הפרטיזנים האיטלקים נגד צבא גרמניה. ראש עיריית רומה וולטר וולטרוני אמר בתגובה לדברים ש"רומא אינה יכולה לשכוח" את האירועים והביע סולידריות עם משפחות קורבנות הנאציזם והפאשיזם, יהודים ולא יהודים.

מרכז ויזנטל גם הוא גינה את הפסיקה ואמר שזהו עלבון למשפחות הקורבנות. פוליטיקאים ממפלגת השלטון קראו לקיים עצרות מחאה. פינו סגוביו מן המפלגה הקומוניסטית אמר שהשחרור של פריבקה הוא "פגיעה בזיכרון, בעיר רומא ובקהילה היהודית האיטלקית, שזוכה לסולידריות המלאה שלנו".

לא ברור מה מתכוון פריבקה לעשות במשרד עורך הדין שבו הוא מתעתד לעבוד. הפושע, שהודה במעורבותו ברצח אבל טען שעשה זאת תחת איום על חייו, כבר כתב ספר זיכרונות אחד. התקשורת האיטלקית משערת שהוא עשוי לכתוב ספר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully