וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהיה נציג של כולם"

13.6.2007 / 17:16

בנאומו הראשון כנשיאה ה-9 של ישראל, קרא פרס לאחדות בעם, והדגיש את חשיבות תפקידו בייצוגה. אולמרט ואיציק בירכוהו במילים חמות

הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס קרא בנאומו הראשון כנשיא לאחדות העם על כל פלגיו ומיעוטיו, והדגיש כי מהות תפקידו בביטוי אחדות זו. "הנשיא אינו עוסק בפוליטיקה, אך מוכרח לייצג את הרצון העמוק של העם להיות ביחד, לראות את המצב ולעולם לא לאבד תקווה", אמר פרס והוסיף, "תפקיד הנשיא ראשית כל לייצג את אחדות העם. אני מודה לכל חברי הכנסת שהצביעו היום, אלו שהצביעו בעדי ואלו שלא, ומקווה מרגע זה להיות נציג של כולם, ללא אבחנה, ימין ושמאל, ערבים ויהודים".

לאחר מכן הדגיש הנשיא פרס כי הוא "מקווה שמשכן הנשיאות יהיה בית פתוח לכל האזרחים, קשוב לחלשים ביננו, יהוה בית יהודי על כל תפוציותיו, בית לערבים אזרחי ישראל, לדרוזים, לבדואים ולצ'רקסים ולישראל על כל עדותיה".

בנאומו ציין פרס את הנאותות הדמוקרטית שהפגינה הכנסת, ואמר כי זכה "לחזות במפגן של דמוקרטיה במיטבה ואחדות". עוד אמר פרס, כי "הכנסת הראתה היום גילויים של אצילות, של חברות ושל העדפת טובת הכלל. בלבי אני יודע כי הכנסת ביקשה להוכיח שיש ערך שהוא גדול מהנבחר עצמו, שהמוסד הנבחר מייצג את העם בנאמנות, ואף שאין לו תפקיד ממוסד, אינו פחות חיוני".

פרס הביע תקווה לנצל את תפקידו כדי להמשיך ביישום חזונו: "התפקיד אינו המשך לתפקידי הקודמים", אמר, "זהו תפקיד רוחני, ואשתדל למלאו כמיטב יכולתי. לפנינו משימות גדולות".

לפני כן הבהיר פרס, כי יותר מכל הוא מאמין שעליו הוטל לייצג את התקווה של עם ישראל: "48 שנים אני בכנסת, ראיתי יותר מכל אזרח אחר, ולרגע לא אבדה תקוותי ואמונתי. אנו יודעים את הקשיים, אך אין דוגמא בהיסטוריה למדינה שעתה את שישראל עשתה ב-60 שנה. אני מקווה שיהיה בכוחי לייצג את התקווה העצומה והאמונה הנלהבת,לא מפני שאין בעיות, אלא כיוון שביכולתנו להתגבר".

פרס הזכיר בדבריו את ההחיילים החטופים גלעד שליט, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, אמר כי גם בימים של גדלות נפש אין לשכחם, וציין כי יעשה כל שביכולתו להשיבם הביתה. "ישראל עומדת בפני אתגרים לא פשוטים", אמר, "אך אני משוכנע בכוח העם וצה"ל להתמודד עם כל הקשיים. כל דור מגיע עם חידושים, אך גם עם כוחות גנוזים".

פרס הודה לשני המתמודדים האחרים, ח"כ קולט אביטל וח"כ ראובן ריבלין, על האופן המכובד בו פעלו נוכח תוצאות הסיבוב הראשון. את דבריו פתח פרס בהוקרת תודה לדוד בן גוריון, בחלוקת כבוד ליצחק רבין ובאיחולי החלמה לאריאל שרון, וחתם אותם בתודה לבני משפחתו, לילדיו, לנכדיו ולניניו פרס וב"מילה אוהבת לאהבת חיי, לסוניה, אישה נדירה שמחלתה גילתה עד כמה עמוק ורחב היחס אליה, אולי בשל היותה צנועה ומסורה למדינה בכל רמ"ח אבריה".

"הכנסת בחרה את הבכיר בחבריה"

לפניו נאמו ראש הממשלה אהוד אולמרט וממלאת מקום הנשיא דליה איציק. אולמרט אמר כי "כנסת ישראל בחרה את הבכיר בחבריה. זהו רגע של שמחה ושל תקווה, שמסמל מפנה. היכולת לחצות מחנות פוליטיים ואי הסכמות, תיזכר כנקודת מפנה בהתנהלות החיים הציבוריים. אנו יודעים להתווכח ולחלוק זה על זה, אבל ברגע המבחן אנו יודעים לעקוף את המכשולים ולהתלכד, בדרך שמכבדת את תושבי מדינת ישראל שבחרו בנו, את מדינת ישראל ואת הכנסת עצמה".

אולמרט חלק מילים חמות לפרס, ואמר כי "עם ישראל רצה לתת ביטוי של הערכה עמוקה למסלול חיים מיוחד במינו של אדם שהיה תמיד בצמתי הבניין, המאבק והעשייה, שעיצבו את גורל מדינת ישראל". הוא הוסיף כי פרס "ידע לעתים לשאת במכאובי אי ההצלחה, אבל תמיד היה מסור ונאמן, כדי להמשיך בשליחות שהוא נטל על עצמו מאז היה פעיל בנוער העובד והלומד". אולמרט סיים באיחול לפרס, כי "ימשיך באותו קצב עם אותן אנרגיות והתלהבות נעורים שמעולם לא עזבה אותך, כדי לעשות את מה שאתה מאמין בו. אני בטוח שעם ישראל כולו ימשיך להיותך גא בך".

איציק אמרה בדבריה כי "אין כמו תפקיד נשיא המדינה לאחד, לחבר ולעצב את העם, לקדם שלום, הידברות ופיוס, הנחוצים כל כך לעם הזה". בפניה לפרס אמרה "אתה הצבת בפנינו את ערכי המעשה עם אופק החזון. ידעת שאת החזון ניתן להגשים רק בעבודה קשה, ידע ואמונה. גם בזמנים של אכזבה מרה מעולם לא איבדת את האמונה. מראשית פעילותך היית מעורה בביטחון, היית שומר ואהב ישראל, פעמיים כיהנת כראש ממשלה, נשאת במשרות רבות כשר וקיבלת פרס נובל לשלום. תרמת רבות לדיונים בהיותך איש הגות שנון, יודע ספר ואוצר בלום של ידע. תפקיד הנשיא יגביר את יכולתך להוסיף למדינה, לערכיה ולשליחותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully