וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס - הנשיא התשיעי

13.6.2007 / 15:47

86 ח"כים תמכו בפרס שהיה מועמד יחיד בסיבוב השני. הוביל בסיבוב הראשון עם 58 קולות, ריבלין - 37, אביטל - 21

נשברה תדמית הלוזר הנצחי: שמעון פרס נבחר היום לנשיא מדינת ישראל. פרס התמודד לבד בסיבוב השני, לאחר שח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) וקולט אביטל (עבודה) הודיעו על פרישתם לאחר הפסדם בסיבוב הראשון. לאחר פרישתם הביעו השניים תמיכה בפרס. בפרס תמכו 86 ח"כים, 33 התנגדו. פרס הנרגש אמר בנאומו כי הוא "רואה בנשיאות תפקיד רוחני".

בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות המדינה ניצח פרס עם 58 קולות, אך לא הצליח להגיע ל-61 הקולות הדרושים כדי להיבחר, ריבלין גרף 37 קולות. אביטל זכתה ב-21 קולות.

מיד אחרי שהודיעה אביטל על פרישתה, הכריז ריבלין בפני נציגי התקשורת גם על פרישתו שלו. ריבלין הנרגש אמר "בראשית הדרך למרוץ לנשיאות נתמכתי על ידי יותר מ-70 ח"כים. היום הכנסת הכריעה והחליטה לתמוך במועמד אחר. אני מודה לכל מי שהצביע בעדי לכל אותם אלה שבאמת ובתמים חשבו להצביע עבורי. אני מבקש לראות בהכרעת הכנסת הכרעה שלמה, המחייבת אותי בלב שלם לפרוש מהמרוץ ולבקש מכל חברי הכנסת לבחור בשמעון פרס לנשיא המדינה פה אחד".

שלושה חברי כנסת נמנעו וקול אחד נפסל בסיבוב הראשון. בריבלין תמכו רק חמישה חברי כנסת מסיעות שלא התחייבו לתמוך בו - הרבה פחות מהערכותיו המוקדמות, כך פורסם ב"הארץ". יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר הבוקר בהגיעו לכנסת כי הוראת מנהיג המפלגה הרב עובדיה יוסף להצביע פרס חד משמעית, ו"אין צל של ספק" לגבי הפרשנות שלה. פרס גם קיבל ככל הנראה קולות של שלושה מארבעת חברי הכנסת של רע"ם-תע"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully