וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: 9 הרוגים וחשש לעתיד הרשות

יוני מנדל

13.6.2007 / 11:06

הבוקר המשיכו כוחות חמאס לתקוף מפקדות של פתח והרגו 9 פעילים. עריקאת: השעה השחורה, המדכאת, והמסוכנת בהיסטוריה הפלסטינית

בוקר נוסף של אלימות פנים פלסטינית בעזה: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי אל בתי החולים בעיר הגיעו הבוקר גופותיהם של תשעה בני אדם שנהרגו בעימותים בין חמושים מהכוח הביצועי של חמאס לבין הביטחון הלאומי הכפוף לאבו מאזן.

אנשי חמאס, שיגרו טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מפקדות של פתח, בניסיון לכבוש אותן ולהשיג שליטה מלאה על הרחוב הפלסטיני. רובם המכריע של ההרוגים - אנשי פתח.

המאבק על הרחוב הפלסטיני ועל השליטה הביטחונית בו הביאו אתמול לאחד הימים הקשים ביותר של עימותים בין חמאס לפתח. בשעות הלילה דיווחו אנשי חמאס, כי "למעשה חלקה הצפוני של הרצועה נכבש על ידי כוחות חמאס, והוא הוכרז כשטח צבאי סגור".

אמצעי התקשורת הנמצאים בעזה מדווחים על רחובות הנשלטים כולם על ידי חמושים, ועל אזרחים הנותרים בבתיהם מפחד. אחד מהם, שביקש להישאר בעילום שם, אמר לוואלה! חדשות, כי "המצב מטורף". לדבריו, "זה הרבה יותר גרוע ומייאש מהימים בהם ישראלים היו פה, כי אז לפחות היה לנו אויב ברור. היום אח נלחם באחיו, שכן בשכן שלו, חלק אחד של העם בחלק השני".

"אבו מאזן בוחן את כל האופציות"

בשל התגברות האלימות החליטה אתמול תנועת פתח להשעות את השתתפותה בממשלת האחדות. בפגישת חירום שקיימה אמש הוועדה המרכזית של פתח הוסכם, ש"בצל נסיונות ההפיכה על השלטון הלגיטימי ברשות הפלסטינית, מחליטה פתח ששריה לא יקחו חלק בפעילות הממשלה, וזאת – עד להפסקת הקטל". אנשי פתח האשימו בישיבה את "הזרוע הקיצונית של חמאס שמנסה לארגן הפיכת דמים בפלסטין. שמעדיפה את הקטל, הרצח והפרת ההסכמים, על פני שותפות פוליטית ודמוקרטית".

ראש צוות המשא ומתן מטעם אש"ף סאאב עריקאת נשמע מדוכא. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ראמאטאן" אמר, כי "ההרג בעזה בימים האחרונים מסמל את התקופה הרעה, השחורה, המסוכנת והמדכאת ביותר בהיסטוריה של העם הפלסטיני".

גם שר התקשורת הפלסטיני העצמאי מוסטפא ברגותי הביע את חששו מפני התפרצות רבתי של מלחמת אזרחים ברשות. לדבריו, "המשך האלימות ימוטט לגמרי את ממשלת האחדות הפלסטינית, ובכך ישים את הקץ על הסיכוי האחרון של העם הפלסטיני".

הניה: פתח לא מאמינים בשותפות

מנגד, ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה מיעט בימים האחרונים להתבטא. אחרי שגם לשכתו הפוליטית וגם ביתו הפרטי כבר נפגעו על ידי טילי RPG, הוא הסכים לומר אתמול לכתבים, כי "על כל הצדדים לשמור על איפוק". לדבריו, "עלינו לחדש את המשא ומתן בינינו לבין פתח".

הניה האשים את תנועת פתח באומרו עליה שהיא "תנועה שלא מאמינה בשותפות פוליטית". גם לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן וביתו של חבר הפרלמנט המתון נביל שעת' הותקפו על ידי טילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully