וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות - דע את המועמד

13.6.2007 / 7:37

מי הקים את הכור בדימונה ומי ייעץ משפטית לבית"ר ירושלים? מי קיבל עגבניות לפנים ומי דווקא עוגה? פרופיל מקוצר

שמעון פרס

גיל: 83 (באוגוסט יהיה בן 84)

מצב משפחתי: נשוי, אב לשלושה, סב לשמונה נכדים ונינה.

תפקיד נוכחי: המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל.

תפקידים קודמים: רוכש נשק למדינה שבדרך, מזכיר הנוער העובד והלומד, מנכ"ל משרד הביטחון, ח"כ משנת 1959, סגן שר הביטחון, מזכ"ל רפי, יו"ר מפלגת העבודה, שר התחבורה, שר התקשורת, שר ההסברה, שר הביטחון, שר האוצר, שר החוץ, השר לשיתוף פעולה איזורי, ראש ממשלה.

נקודת שפל: מערכת הבחירות האלימה של 1981 מצאה את המועמד פרס בלב קרב עדתי, ששולהב על ידי אנשי ליכוד. בשיאו, לווה פרס על ידי שיירות מתנגדים לכל עצרת בחירות, ואלה אף השליכו עליו ביצים ועגבניות.

נקודות שיא: הכהונה בת השנתיים בראשות הממשלה באמצע שנות השמונים, במהלכה הוצא צה"ל מלבנון והאינפלציה נבלמה; זכייה בפרס נובל לשלום ב-1994.

הידעת: פרס חיבר 11 ספרים, כולם ספרי עיון בנושאים הקרובים לליבו.

הידעת #2: אמו של פרס הייתה מורה לרוסית, אך הוא לא ידע את השפה עד שביקש מסופה לנדבר (לימים חברת כנסת כבת חסותו) לשמש לו כמורה פרטית.

ראובן (רובי) ריבלין

גיל: 67 (בספטמבר הקרוב יהיה בן 68)

מצב משפחתי: נשוי ואב לארבעה.

תפקידים קודמים: חבר מועצת עיריית ירושלים, יו"ר המוסד לבטיחות וגהות, יו"ר ארגון הליכוד, יו"ר בית"ר ירושלים, נבחר לראשונה לכנסת ב-1988 (ומ-1996 ואילך), שר התקשורת, יו"ר הכנסת.

נקודת שפל: נאלץ בעל כורחו לסכם את עבודת הכנסת ה-16 שבראשותו במילים: "זוהי הכנסת המושמצת ביותר וכנראה שגם בצדק... הכנסת משולה לארגז של 120 תפוחים המכיל בתוכו 40 תפוחים רקובים שיוטב אם הם יצאו מקירבה".

נקודת שיא: בחירתו ליו"ר הכנסת.

הידעת: ריבלין הוא היחיד שזכה לכבוד (הלא-נעים) לו זכו גל של מדינאים בעולם מסוף שנות ה-90 ובתחילת העשור הנוכחי, שאנרכיסטים הטיחו עוגת קצפת בפרצופם. במקרה שלו, זה היה בעת כהונתו כשר תקשורת, והנערה שביצעה את המעשה הגדירה עצמה חלק מ"המיליציה הישראלית של בריגדת זורקי העוגות בשיתוף עם המרכז לתקשורת עצמאית אינדימדיה".

הידעת #2: ריבלין, בן למשפחה ירושלמית ותיקה ומוכרת, הוא דור שמיני בארץ. לפני מספר שנים ארגן כנס משפחתי בבנייני האומה, שם התכנסו כ - 4000 נציגים מהשבט הענק שנושא את השם.

קולט אביטל

גיל: 67

מצב משפחתי: רווקה

תפקידים קודמים: מנהלת מחלקת הדרכה במשרד החוץ, ציר דיפלומטי בפריז, שגרירה בפורטוגל, קונסול כללי בניו יורק, סמנכ"ל משרד החוץ, חברת כנסת מ-1999, יו"ר ועדת הקליטה, סגנית יו"ר הכנסת.

נקודת שיא: מלבד שורת המינויים המרשימה בשירות החוץ, עמדה אביטל בראש ועדת חקירה פרלמנטרית לאיתור והשבת נכסים של קורבנות השואה, שמסקנותיה עודן מיושמות.

נקודת שפל: זכתה לסיקור לא מחמיא בוואלה! סלבס (סתם, הכי מחמיא).

הידעת: קולט אביטל דוברת שבע שפות: עברית, אנגלית, צרפתית, רומנית, גרמנית, איטלקית ופורטוגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully