וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון בהילוך איטי

ספי קרופסקי

12.6.2007 / 22:22

ריצת בוקר, טיול ליישוב הקרוב, ולוח זמנים נינוח, אפילו נינוח מדי. לא כך חשבתם שייראה יומו של מי שטוען לכתר יו"ר מפלגת העבודה

הצהרת הכוונות של עמי אילון, מי שהגיע לישורת האחרונה בקרב על ראשות העבודה, באה בדמות הופעה בכנס לאיכות השלטון בירושלים. לשאלה למה הגיע לאירוע דווקא ביום החשוב, אילון השיב: "סדר העדיפויות נשמר גם ובעיקר ביום כמו היום. העובדה שאני עוסק כאן בדברים שברומו של עולם מספקים". הוא משחרר, ומוסיף כי "חוץ מזה, הכנס נקבע כבר לפני שלושה חודשים".

"המנהיגים מחויבים לתת דין וחשבון על מעשיהם", הוא מכריז ואומר ש"מי שכשל, צריך לקחת אחריות ולהתפטר". כשנשאל מאוחר יותר אם יהיה לו תפקיד באותה ממשלה כושלת במידה ויבחר, אילון הסתייג. לדבריו, "ביום שאחרי הבחירות נפגש כולנו - כל הנהגת המפלגה, ונסכם ביחד. אי אפשר להצהיר על מנהיגות מאוחדת ובאותה נשימה להצהיר על כוונות אישיות" ובכך כמעט שכח מתכנית ההיפרדות שלו מאולמרט עליה הכריז בשבועות האחרונים.

לפני הגעתו לכנס המדובר, יומו של אילון התנהל בניחותא: ריצת בוקר קצרה, טיול לישוב הקרוב כדי להצביע, ביקור בקלפי בחיפה ומשם לכנס בירושלים. אנשי מפלגת העבודה לא מורגלים לחיה הזו שנקראת "סיבוב שני" והקושי לנהל קמפיין אחר קמפיין בטווח זמן קצר כל כך, מורגש אצל כולם.

עכשיו, לעבודת השטח

מירושלים, פמלייתו של אילון מגיעה לקלפי בכפר שלם - אחת הקלפיות הבודדות שביקרו בהם במהלך היום. פעיליו של אילון מקדמים את פניו בחיבוקים ואהבה. איציק גיני, פעיל בן 44, דואג להכריז כי "צריך דרך אמינה וחזקה! נמאס כבר מהשקרים!". אילון עצמו לוחץ ידיים לפעילים ושואל אם "הכל בסדר?". הפעילים עונים לו במקהלה "כן!". לאחר מכן הוא מעדכן אותם כי "הורידו לנו המון שלטים בצומת פוראדיס, תלינו שם המון". לשאלת מיליון הדולר "מה יהיה מחר בבוקר", אילון מסתפק בסיסמה הרגילה: "אנחנו נהיה חכמים יותר אז".

אם כבר משהו גורם לאילון לצאת משלוותו היחסית ביום הזה, היו אלו שאלות על תקינות מערכת הבחירות. "רק זיופים עלולים להפיל אותנו", הוא אומר ומעדכן את הנוכחים על החשד לזיופים בחלק מהקלפיות במגזר הערבי. ברקע, זמן רב אחרי שאילון עצמו נעלם מהמקום, ההמולה רק נמשכת בין הפעילים הקולניים: "יש לו אחריות על כישלונו של עמיר פרץ, הרי הוא היה בין אנשיו" זועק אברהם צימרמן, פעיל ותיק של המפלגה ותומך של ברק. את אבי, פעיל נוסף, כל זה בכלל לא מעניין. הוא דואג להזכיר לכולם ש"פואד הוא מלך העולם", כאילו אותו פואד הוא מי שמתמודד היום. פעיל אחר משחרר ש"בסוף בכלל, רק ארקדי יהיה ראש ממשלה".

משם, צוות אילון מגיע למטה שלו בקרית עתידים. ביקור קצר לבדוק "מה קורה". אילון ממשיך מכאן לביתו כדי להמתין לתוצאות. גם כאן, במגרש הפרטי שלו, לא שוחררו לאוויר הצהרות חדשות ושונות. אילון ממשיך את התנהלותו הרגועה כאילו הוא יודע משהו שכולם לא יודעים אבל דואג להרגיע: "אני אדע כשאתם תדעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully