וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: חמאס מנסה לעשות הפיכה

יוני מנדל

12.6.2007 / 14:22

חמאס מאיים לתקוף מפקדות פתח בעזה. טיל RPG שגרם לנזקים בביתו של רה"מ הפלסטיני סימן שיא חדש בעימותים בין הארגונים

יו"ר הרשות אבו מאזן התייחס היום לקרבות ברשות ואמר ש"חמאס מנסים לעשות הפיכה ברצועה". כוחות המשמר הנשיאותי של אבו מאזן השתלטו אחרי האמירה הזו על תחנת הטלוויזיה של חמאס, ועצרו שלושה מעובדיה.

בתגובה הודיעו בחמאס שינקמו ויתקפו מפקדות פתח בעזה. הם גם הודיעו שינקמו את מותו של אחיינו של מנהיג התנועה לשעבר עבד אל-עזיז אל-רנטיסי. לא ברור מה יקדים את מה ברצועת עזה: הנקמה, ההפיכה או אולי ההתפכחות.

20 הרוגים ב-3 ימים

ארבעה חודשים חלפו מאז חתמו נציגי חמאס ופתח על הסכם מכה, ושלושה חודשים חלפו מאז הוקמה ממשלת האחדות הפלסטינית הלאומית. אבל כפי שהראו הימים האחרונים, הפלסטינים רחוקים מלהיות מאוחדים.

לא פחות מעשרים בני אדם נהרגו בעימותים ברצועת עזה מאז התחדשו הקרבות ברשות ביום שבת האחרון, ונראה שמדובר בשיא שלילי חדש. שרשרת של חטיפות, רציחות, הבערות, ואפילו השלכה של אדם מהקומה ה-15 הוכיחו שהפער והשנאה בין המחנות גדול מאוד.

הימים האחרונים הוכיחו שהעימותים מתקרבים מאוד גם להנהגות. אתמול הופסקה ישיבת ממשלה בראשותו של איסמעיל הניה בשל מטח יריות שנורה לעבר משרדו. היום בבוקר כבר ירו מתנגדיו של הניה טיל RPG על ביתו וגרמו לנזקים לרכוש. ככל הנראה היו אלו אנשיו של הניה שהגיבו מאוחר יותר בשיגור ארבעה טילי RPG לעבר משרדי נשיאות הרשות בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully