וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה בירושלים: לא נסכים למצעד סגור

שרון נובק

12.6.2007 / 16:50

המשטרה תחליט היום אם לאפשר את קיום המצעד או להכנע ללחץ החרדים. הבית הפתוח כבר הכין את העתירה לבג"ץ

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה אילן פרנקו צפוי להחליט הבוקר אם לאפשר לקהילה ההומו-לסבית בירושלים לקיים את [[מצעד הגאווה]] במרכז העיר בסוף השבוע הבא. גם אם יחליט פרנקו שלא לאשר את קיום את המצעד, סביר להניח, כי בג"ץ יחייב את המשטרה לאפשר אותו.

לדעת סער נתנאל, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מרצ, לא סביר שתשובת המשטרה תהיה שלילית. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר כי הוא צופה שפרנקו יאשר את המצעד, וישאיר לעצמו פתח מילוט. "אם יתגברו המהומות, יתכן שיחזור בו מהחלטתו", אמר. נתנאל הבטיח כי אם התשובה תהיה שלילית יפעל עם הבית הפתוח להגשת בג"ץ נגד ההחלטה. בכל מקרה, אמר כי "לא נסכים בשום אופן לעצרת סגורה כמו בשנה שעברה".

המצעד המתוכנן ייצא מגן העצמאות בירושלים, יעבור דרך רחוב המלך דוד ויסתיים בגן הפעמון. "המסלול הוא קצר, הוא לא עובר קרוב לשום סמל דתי או ליד שכונה חרדית", אמרה הבוקר לגלי צה"ל מנכ"לית [[הבית הפתוח]] בירושלים נעה סתת. בדומה לנתנאל הבטיחה סתת, כי העתירה לבג"ץ כבר מוכנה. "אם תשובת המשטרה תהיה שלילית – כמובן שנדע לפעול בערכאות המתאימות", אמרה.

זעם ברחוב החרדי

ברחוב החרדי כבר הוטלה קללה על מארגני המצעד וצועדיו. ביום ראשון צפויה להערך הפגנת ענק ברחוב בר אילן בירושלים נגד המצעד. "פרנקו חייב למנוע את חילול קדושת הבירה", אמר עורך בטאון [[העדה החרדית]] שמואל פופנהיים. "על פרנקו לדעת שירושלים לא תעבור על זה בשתיקה. נעשה כל שביכולתנו למנוע את הגזרה", אמר.

בשנה שעברה הורה בג"ץ למשטרה לאפשר את קיום מצעד הגאווה במרכז ירושלים, על אף התנגדותה לכך. ההחלטה הציתה הפגנות המוניות ברחוב החרדי, שהובילו להתנגשויות אלימות בין המשטרה למפגינים. ימים ספורים לפני המצעד המתוכנן, נפגשו ראשי המשטרה עם ראשי הבית הפתוח, וסיכמו לקיים עצרת סגורה במתחם גבעת רם הסגור במקום המצעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully